۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۴۰

لیگ جهانی والیبال؛

شکست دوباره صربستان در زمین روسیه/ ژاپن به اولین پیروزی دست یافت

شکست دوباره صربستان در زمین روسیه/ ژاپن به اولین پیروزی دست یافت

بیست و چهارمین دوره مسابقات والیبال لیگ جهانی با شکست دوباره صربستان در زمین روسیه و تکرار پیروزی برزیل، آمریکا و کانادا مقابل حریفان‌‎شان و رقم خوردن اولین برد برای ژاپنی ها پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این دوره از مسابقات والیبال لیگ جهانی روز گذشته پنج دیدار از گروه‌های مختلف برگزار شد که طی آن از گروه A تیم برزیل دومین دیدار مقابل آرژانتین را همانند دیدار نخست با پیروزی قاطعانه خود به پایان رساند. این در حالی است که رقابت دو تیم آرژانتین و برزیل در شهر مندوزا برگزار شد اما آرژانتینی‌ها نتوانستند از امتیاز میزبانی بهره ببرند.

دیگر دیدار این گروه از مسابقات تا گیم پنجم ادامه داشت که طی آن آمریکا موفق شد مقابل فرانسه به برتری دست یابد. آمریکا که در زمین بازی نخست با نتیجه 3 بر صفر فرانسه را شکست داده بود، در این دیدار با بازی خوب "آندرسون ماتئو" و "لومان پول" که هر یک 21 امتیاز کسب کردند، به برتری دست یافت. 

از گروه C مسابقات والیبال لیگ جهانی هم روز گذشته دو دیدار برگزار شد که طی آن تیم‌های کانادا و ژاپن در زمین خود به برتری دست یافتند. کانادا میزبان کره‌جنوبی بود و با شکست دوباره این تیم چهارمین برد خود در این دوره از مسابقات را رقم زد. "پرین جون" و "این جون کانگ" بهترین بازیکنان دو تیم در این بازی بودند که هر یک 16 امتیاز برای تیم‌های خود کسب کردند.

کره‌جنوبی در حالی نتیجه دومین دیدار برابر کانادا را هم مانند دیدار نخست واگذار کرد که ژاپن، دیگر نماینده شرقی آسیا موفق شد فنلاند را شکست دهد و به نخستین برد خود در این دوره از رقابت‌ها لیگ جهانی دست یابد.

روسیه - صربستان تنها دیدار برگزار شده از گروه B مسابقات والیبال لیگ جهانی بود که طی آن شاگردان "ورنکوف" در تیم روسیه مهمان خود را شکست دادند البته این بار کار آنها برای کسب پیروزی به راحتی دیدار نخست نبود. دیدار نخست دو تیم روسیه و صربستان با نتیجه 3 بر صفر به پایان رسید اما دیدار دوم دو تیم تا گیم پنجم ادامه داشت.

نتیجه دیدار های برگزار شده در رقابت‌‎های لیگ جهانی والیبال به شرح زیر است: 


* آرژانتین صفر - برزیل 3
(21 بر 25)، (25 بر 27)، (13 بر 25)

* آمریکا 3 - فرانسه 2
(22 بر 25)، (25 بر 22)، (24 بر 26)، (30 بر 28)، (15 بر 9)
 

* روسیه 3 - صربستان 2
(25 بر 23)،(24 بر 26)، (22 بر 25)، (25 بر 18)، (15 بر 8)


* کانادا 3 - کره جنوبی صفر
(25 بر 23)، (25 بر 20)، (25 بر 20)

* ژاپن 3 - فنلاند یک
(25 بر 17)،(25 بر 18)،(24 بر 26)،(25 بر 18)

به گزارش مهر، با انجام این پنج دیدار و نتایج به دست آمده در آنها تغییراتی در جدول رده‌بندی گروه‌های لیگ جهانی 2013 والیبال ایجاد شد. بر این اساس در گروه A برزیل که همراه با روسیه، بلغارستان و ایتالیا تنها تیم‌های بدون باخت مسابقات تا این مرحله هستند، صدرنشینی خود را تثبیت کرد و آرژانتین هم با وجود شکست در رده دوم باقی ماند. تنها تغییر ایجاد شده در این گروه مربوط به جابه جایی دو تیم فرانسه و لهستان بود. فرانسه از دیدار برابر آمریکا موفق به کسب یک امتیاز شد اما با این وجود به رده ششم نزول کرد و لهستان در جایگاه پیشین این تیم در رده پنجم قرار گرفت.

در گروه B پیروزی روسیه و شکست صربستان تغییری در رده‌بندی دو تیم ایجاد نکرد طوریکه کماکان روسیه صدرنشین است و صربستان هم با وجود کسب حداقل امتیاز از رقابت با روس‌ها در رده سوم باقی ماند و نتوانست در جدول رده‌بندی صعود کند. 

دومین پیروزی کانادا مقابل کره‌جنوبی برای بازیکنان این تیم ارزش زیادی داشت چون صدرنشینی آنها را به همراه داشت. البته شکست فنلاند در زمین ژاپن در صدرنشینی کانادا بی تاثیر نبود. در هر صورت صعود دو پله‌ای کانادا و سقوط دو پله‌ای فنلاند از تغییرات جدول رده‌بندی در گروه C بود. در این گروه کره‌جنوبی با وجود متحمل شدن دومین شکست متوالی در رده چهارم باقی ماند و ژاپن هم با وجود کسب اولین پیروزی نتوانست از قعر جدول جدا شود.

رده بندی جدید تیم‌ها در گروه‌‎های سه گانه مسابقات والیبال لیگ جهانی به شرح زیر است:

گروه A
1- برزیل (4 بازی، 4 برد، بدون باخت، 11 امتیاز)
2- آمریکا (4 بازی، 3 برد، یک باخت، 8 امتیاز)
3- بلغارستان (2 بازی، 2 برد، بدون باخت، 5 امتیاز)
4- آرژانتین (4 بازی، یک برد، 3 باخت، 3 امتیاز)
5- فرانسه (3 بازی، بدون برد، 4 باخت، 2 امتیاز)
6- لهستان (2 بازی، بدون برد، 2 باخت، یک امتیاز)

گروه B
1- روسیه (4 بازی، 4 برد، بدون باخت، 11 امتیاز)
2- ایتالیا (3 بازی، 3 برد، بدون باخت، 8 امتیاز)
3- صربستان (4 بازی، 2 برد، 2 باخت، 7 امتیاز)
4- آلمان (2 بازی، بدون برد، 2 باخت، یک امتیاز)
5- کوبا (3 بازی، بدون برد، 3 باخت، بدون امتیاز)
6- ایران (2 بازی، بدون برد، 2 باخت، بدون امتیاز)

گروه C
1- کانادا (6 بازی، 4 برد، 2 باخت، 12 امتیاز)
2- هلند (4 بازی، 3 برد، یک باخت، 9 امتیاز)
3- فنلاند (5 بازی، 3 برد، 2 باخت، 9 امتیاز)
4- کره جنوبی (6 بازی، 2 برد، 4 باخت، 7 امتیاز)
5- پرتغال (4 بازی، 2 برد، 2 باخت، 5 امتیاز)
6- ژاپن (5 بازی، یک برد، 4 باخت، 3 امتیاز)

بیست و چهارمین دوره مسابقات والیبال لیگ جهانی امروز یکشنبه با برگزاری دو دیدار پیگیری می‌شود. برنامه این دیدارها به شرح زیر است:

یکشنبه 92/3/26

گروه B
* ایتالیا - کوبا

گروه C
* ژاپن - فنلاند 

کد خبر 2077474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha