رویترز خبر داد:

آمریکا جنگنده ها و موشک های پاتریوت را در اردن حفظ می کند

آمریکا جنگنده ها و موشک های پاتریوت را در اردن حفظ می کند

آمریکا از تصمیم خود برای حفظ جنگنده های اف 16 و موشک های پاتریوت خود در اردن بنا بر درخواست امان خبر داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی عنوان داشت که واشنگتن با درخواست اردن برای حفظ جنگنده های اف 16 و موشک های پاتریوت در این کشور عربی موافقت می کند.

به نوشته رویترز، در حالیکه روسیه معتقد است آمریکا از تسلیحات موجود در اردن برای برقراری منطقه پرواز ممنوع در سوریه استفاده می کند واشنگتن از حفظ جنگنده های اف 16 و موشک های پاتریوت در اردن خبر می دهد.

در این میان روسیه استفاده از موشک های پاتریوت و جنگنده های اف 16 برای برقراری منطقه پرواز ممنوع در سوریه را غیر قانونی دانسته است.

واشنگتن که از مدتها قبل خواستار کناره گیری "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه از قدرت است، در هفته گذشته از تصمیم خود برای ارسال سلاح و جنگ افزاز به شورشیان سوری خبر داد و برای توجیه این کار خود عنوان کرد که ارتش سوریه از تسلیحات شیمایی استفاده کرده است.

این امر با واکنش منفی مسکو مواجه شد بطوری که روز گذشته "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه ، اسناد مورد اشاره از سوی آمریکا درباره استفاده از سلاح های شیمایی در سوریه را غیر واقعی دانسته بود.

از سوی دیگر در روزهای گذشته برخی از دیپلمات های غربی از بررسی طرح برقراری منطقه پرواز ممنوع در سوریه سخن می گفتند اما واشنگتن با بیان اینکه وضعیت سوریه با وضعیت لیبی تفاوت دارد عنوان کرد که این کار نیازمند بررسی های بیشتری است.

کد خبر 2077583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha