۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۳۱

روزنامه انصاف:

حماسه سیاسی به معنای واقعی کلمه در انتخابات ریاست جمهوری ایران رقم خورد

حماسه سیاسی به معنای واقعی کلمه در انتخابات ریاست جمهوری ایران رقم خورد

روزنامه انصاف چاپ افغانستان در خبر تیتر اول خود در بازتاب انتخابات ایران نوشت: "حماسه سیاسی به معنای واقعی کلمه در انتخابات ریاست جمهوری ایران رقم خورد".

به گزارش خبرگزاری مهر، این روزنامه به حماسه سیاسی 24 خرداد مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرده و نوشته است که رأس ساعت هشت صبح روز 24 خرداد، یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران با حضور آیت الله علی خامنه ای و سایر مقامات این کشور در پای صندوق های رأی آغاز شد.

این روزنامه به سخنان روز 24 خرداد مقام معظم رهبری اشاره کرده و آورده است رهبر انقلاب اسلامی با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) در اولین ساعات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، رأی خود را به صندوق انداختند و اظهار داشتند که دشمنان تلاش زیادی کردند که با ایجاد یأس و بدبینی، مردم پای صندوق‌ های رأی نیایند و برای تحقق این هدف، پا را از کارشکنی‌ های رسانه‌ای نیز فراتر نهادند و در این دوره، سیاستمداران و شخصیت‌ های غربی وابسته به جبهه دشمن، بطور علنی علیه حضور مردم فعالیت می‌کنند.

این روزنامه در ادامه می نویسد: حضور اقشار مختلف مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری نسبت به دوره گذشته، چشمگیرتر و پرشورتر بوده و یک بار دیگر مردم، پایبندی خود به اصول و ارزش های نظام مقدس اسلامی و تبعیت از امام امت را به نمایش گذاشتند و از این طریق پاسخ محکمی به یاوه گویی نظام استکبار دادند.

به نوشته روزنامه انصاف، جوانان ایرانی می گویند که هر رأیی که به صندوق ریخته شود، همانند تیر خلاصی است که بر قلب دشمنان نظام اسلامی فرود می آید. انتخابات 24 خرداد در ایران، دارای حساسیت و جایگاه متفاوتی است و حضور پرشور مردم این کشور در شرایط کنونی که شاهد بیداری اسلامی در جهان اسلام هستیم، سبب تقویت هر چه بیشتر جایگاه ایران در حوزه منطقه‌ ای و بین‌المللی می‌شود.

انتقاد از وزیر ارشاد افغانستان به خاطر عدم جلوگیری از پخش برنامه های غیر اخلاقی 

وزیر فرهنگ و ارشاد افغانستان در نشست عمومی مجلس نمایندگان این کشور به دلیل کم کاری و عدم جلوگیری از پخش برنامه های غیر اخلاقی در تلویزیون ها مورد سوال قرار گرفت.

سید مخدوم رهین در نشست عمومی مجلس نمایندگان افغانستان گفت که اگر رسانه ها به خصوص تلویزیون ها جلوی نشر برنامه های غیر اخلاقی شان را نگیرند آزادی بیان دفن خواهد شد.

رهین گفت که تعدادی از رسانه های تصویری کشورمان برنامه های خلاف اخلاق و منافع ملی ما برنامه های خودشان را پخش می کنند و اگر جلو پخش برنامه های خلاف اخلاق و اعتقادات ما گرفته نشود روزی مردم بلند خواهند شد و آزادی بیان را دفن خواهند کرد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد افغانستان گفت که وقتی ما معترض به پخش چنین برنامه های غیر اخلاقی شدیم، می گویند که من آزادی بیان را محدود کرده ام.

به گفته وی آزادی بیان با بستن برنامه های غیر اخلاقی محدود نمی شود بلکه با پخش چنین برنامه هایی روزی از بین خواهد رفت. 

صادق زاده نیلی نماینده مردم دایکندی می گوید: با وجودی که وزیر فرهنگ و ارشاد صلاحیت جلوگیری از پخش برنامه های غیر اخلاقی را دارد اما وظیفه خودش را به خوبی انجام نداده است.

اعضای مجلس نمایندگان افغانستان خواستار جلوگیری از پخش برنامه های غیر اخلاقی تلویزیون ها از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد کشورشان شدند. شماری از اعضای مجلس نمایندگان می گویند که در بعضی از تلویزیون های افغانستان فیلم ها و سریال هایی پخش می شود که در کشورهای خودشان اجازه پخش را ندارند.

کد خبر 2077671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha