۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۳۹

«تحقیق در رسانه‌های جمعی» برای سومین بار عرضه شد

«تحقیق در رسانه‌های جمعی» برای سومین بار عرضه شد

نسخه‌های سومین نوبت چاپ کتاب «تحقیق در رسانه‌های جمعی» نوشته راجر ید. ویمر و جوزف آر. دومینیک با ترجمه کاووس امامی توسط انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این اثر که با همکاری مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامه‌ای برای سومین بار منتشر می‌شود، از جمله منابع معتبر در روش‌های تحقیق در آمریکا به شمار می‌رود  و سال‌هاست که در این کشور و سایر کشورهای انگلیسی زبان تدریس می‌شود. دو نویسنده، در این اثر با ذکر مثال های متعدد از حوزه پژوهش های ارتباطات مباحث کتاب را تشریح می کنند.

راجر ید.ویمر و جوزف آر.دومینیک به جای تاکید بر پیچیدگی‌های نظری، بر راه حل‌های پژوهشی عملی تاکید دارند و مناسب‌ترین فنون پژوهشی را برای یافتن راه حل‌های واقعی به خواننده معرفی می‌کنند. این دو به شکلی کاملا واضح و در قالب فرآیندی سه مرحله‌ای که تمرکز آن بیشتر به ارائه‌ راه حل‌هاست، توانسته‌اند به پیچیدگی‌‌های نظری و تشریح تحقیقات ‌بپردازند.

در این اثر علاوه بر روش‌های کمی و آماری مبحثی نیز درباره روش‌های کیفی مطرح شده است. مراحل طراحی پژوهش، اجرای پژوهش، نمونه گیری، فرآیندهای پژوهش (روش‌های پژوهش کیفی، تحلیل محتوا، پژوهش پیمایشی، پژوهش طولی، پژوهش آزمایشی)، تحلیل داده‌ها (مقدمه‌ای بر آمار، آزمون فرضیه، روش‌های آماری پایه)، کاربردهای پژوهش (در رسانه‌های چاپی، در رسانه‌های الکترونیکی، در آگهی بازرگانی و روابط عمومی، در تأثیر رسانه‌ها)، و تحلیل داده‌ها و گزارش‌دهی (رایانه در پژوهش و اصول اخلاقی و حمایت مالی در گزارش‌نویسی) فصل‌ها و بخش‌های اصلی این کتاب‌اند. و نویسندگان با ذکر مثال‌های متعدد از حوزه پژوهش‌های ارتباطات مباحث و فصول کتاب را برای خواننده بسیار روشن ساخته‌اند.

در تلاش برای فهم هر پدیده، پژوهشگران باید بدانند که چگونه پژوهش کنند و بدانند از یک عملیات پژوهشی چه کارهایی بر می‌آید. رویکرد عملی که بیش از همه روش‌ها در پژوهش رسانه‌های جمعی کاربرد دارد و مستلزم ارزشیابی نظام‌مند و عینی اطلاعات است یکی از روش‌های پژوهش است که در این اثر به آن پرداخته شده است.

چاپ سوم این اثر با 959 صفحه، هزار نسخه و قیمت 4 هزار تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان، پژوهشگران و دانشجویان حوزه علوم ارتباطات قرار گرفته است.

کد خبر 2077746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha