۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۱۷

هاشم پور اعلام کرد:

1474 تن محصولات باغی مازندران صادر شد

1474 تن محصولات باغی مازندران صادر شد

ساری - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: هزار و 474 تن انواع محصولات باغی از استان به خارج کشور صادر شد.

مرتضی هاشم پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در دو ماهه نخست سالجاری، 451 تن کیوی، هزار و 33 تن سیب درختی به ترتیب به ارزش 480 هزار دلار و 565 هزار دلار از گمرکات استان صادرات صورت گرفت.

وی با اشاره به کشورهای هدف محصولات باغی استان گفت: بازارهای هدف محصولات کشاورزی مازندران شامل کشورهای روسیه، ازبکستان، ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان، عراق، کویت،امارات و ترکیه بوده است.

هاشم پور به برخی از مولفه های موثر در افزایش صادرات اشاره کرد و گفت: اعزام هیئت تجاری و بازاریابی، شرکت در نمایشگاه های بین المللی یا ایجاد نمایشگاههای اختصاصی در خارج، انتخاب نماینده فروش کالا در بازار هدف، تبلیغات، ایجاد امکانات بسته بندی و سورتینگ به اندازه کافی و ایجاد مجتمع ها و پایانه های صادراتی از مهم ترین عوامل تاثیرگذاری در افزایش صادرات است.

وی به برخی از مشکلات موجود در توسعه روند صادرات محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: کافی نبودن واحدهای فرآوری و تبدیلی، بالا بودن هزینه های تولید، هزینه های درجه بندی،بسته بندی، بارگیری، تخلیه و حمل، کافی نبودن انبار و سردخانه جهت نگهداری محصولات، مشکلات حمل و نقل، سنتی بودن تولید محصولات کشاورزی تجاری و عدم استفاده از واریته های تجاری در تولید محصولات کشاورزی، نبود ارتباطات بانکی و مشکلات نقل و انتقال ارزی حاصل از تجارت از مهم ترین مسائل و مشکلات موجود در مسیر توسعه صادرات محصولات کشاورزی است.


 

کد خبر 2077917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha