۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۵۵

حجت‌الاسلام اهرمی خبر داد:

برگزاري 200 گفتمان ديني طی اعياد شعبانيه در كنگان/ اعزام 100 مبلغ و مبلغه

برگزاري 200 گفتمان ديني طی اعياد شعبانيه در كنگان/ اعزام 100 مبلغ و مبلغه

کنگان - خبرگزاری مهر: سرپرست اداره تبليغات اسلامي شهرستان كنگان از برگزاري 200 گفتمان ديني در اعياد شعبانيه در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی بعدازظهر یکشنبه در جمع فعالان مذهبی شهرستان کنگان با اشاره به حضور گسترده و حماسی مردم در انتخابات 24 خردادماه، اظهار داشت: این حضور گسترده مردم که منجر به تحقق حماسه سیاسی شد، پاسخی روشن به ندای رهبر معظم انقلاب بود.

وی از اجراي 500 ويژه برنامه قرآني با همكاري كانون قرآن اين اداره در سه ماهه اول سال جاري خبر داد و اضافه کرد: جلسات درس‌هايي از نهج البلاغه، تفسير آيات قرآن، جمع خواني قرآن به منظور فراهم آوردن زمينه متناسب اجراي برنامه هاي آموزشي قرآن از جمله این برنامه‌ها است.

اهرمی افزود: برگزاري کلاس هاي آشنايي با روخواني و روانخواني قرآن کريم، تجويد، صوت و مفاهيم ويژه برادران و خواهران، برگزاري کارگاه هاي آشنايي با تدبر و درک مفاهيم و تفسير قرآن کريم، برگزاري کارگاه هاي نرم ‌افزارهاي قرآني نیز از دیگر برنامه‌های ما است.

وی همچنین برپايي مراسم و محافل قرآني به منظور ترويج فرهنگ غني قرآني برگزاري مسابقات فرهنگي سوره هاي منتخب از قرآن کريم در رشته‌هاي تلاوت، تفسير، ترجمه و مفاهيم قرآن کريم در سطوح مختلف، تقدير از فعالين و كمك كنندگان مالي به ترويج قرآن، احياء موضوع قرائت قرآن توسط كاركنان ادارات عنوان كرد.

تلاش دشمن برای زیر سوال بردن فرهنگ ناب مهدویت

سرپرست اداره تبليغات اسلامي شهرستان كنگان از برگزاري 200 گفتمان ديني در اعياد شعبانيه در اين شهرستان خبر داد و افزود: در شرايطي كه دشمنان اسلام تمام تلاش خود را براي زير سئوال بردن فرهنگ ناب مهدويت و تحريف آن آغاز كرده‌اند لازم است انديشمندان و متخصصان ديني جامعه با ارائه راهكارهاي مؤثر درصدد مقابله با آن بر آيند.

وي گفت: دستگاه‌هاي فرهنگي استكبار با به كارگيري روش ‌ها و ابزار هاي هنري مانند فيلم، انيميشن، مقاله در پي ايجاد شبهه در اين فرهنگ ناب ديني هستند كه براي مقابله با اين دسيسه بايد با تعهد ديني در راستاي ترويج فرهنگ مهدويت در جامعه و زمينه ‌سازي براي ظهور امام زمان (عج) گام‌ هاي محكم و مؤثري برداشت.

اهرمی، عناوين گفتمان‌هاي برگزار شده را ولايت‌مداري و بصيرت، تاخر فرهنگي در استفاده از ابزار تكنولوژي نوين از قبيل اينترنت و تلفن همراه، سيره شناسي ائمه اطهار (ع) با تاكيد بر امام حسين (ع) و امام سجاد (ع)، پاسخ به سئولات و شبهات ديني، آسيب شناسي ديدگاه هايي پيرامون عاشورا، فرهنگ انتظار و آثار آن در جامعه، انقلاب اسلامي و الگو گرفتن از فرهنگ عاشورا، بيداري اسلامي با تاسي از انقلاب اسلامي عنوان كرد.

فعاليت 100 مبلغ و مبلغه طی اعياد شعبانيه در كنگان

وی بیان داشت: ماه مبارک شعبان فرصتي براي کسب خيرات و برکات، ماه آذين بندي بهشت برين، ماه پيامبر (ص) و ماهي است كه حاملان عرش آن را بزرگ مي شمارند پس بر ماست كه حداكثر بهره بردن از فيوضات معنوي را براي مردم خداجوي فراهم آوريم.

سرپرست اداره تبليغات اسلامي كنگان اظهار داشت: همزمان با آغاز ماه شعبان و اعياد شعبانيه، هيئات مذهبي اين شهرستان به مناسبت ميلاد امام حسين (ع)، امام سجاد (ع) و حضرت عباس (ع) مصادف با سوم، چهارم و پنجم ماه شعبان به صورت مجالس روحاني محور برنامه جشن و سرور برگزار مي‌کنند.

وی افزود: با هماهنگي هاي به عمل آمده با دفاتر ائمه جمعه شهرهاي كنگان، عسلويه و سيراف، حوزه هاي علميه فاطمه الزهرا (س) شهر كنگان و حوزه علميه الزهرا (س) عسلويه، حوزه علميه علميه علي بن ابيطالب (ع) و تشكيل جلسه با روحانيون بومي و مستقر و همچنين مبلغين مستقر در شركت هاي صنعتي در منطقه، 100 مبلغ و مبلغه در اعياد شعبانيه اين شهرستان فعاليت مي‌كنند.

کد خبر 2078130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha