۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۱۱

آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

دیوان محاسبات بازوی توانمند نظام و مدیران اجرایی است/ مدیران باید خود، مجری دیوان محاسبات باشند

دیوان محاسبات بازوی توانمند نظام و مدیران اجرایی است/ مدیران باید خود، مجری دیوان محاسبات باشند

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: دیوان محاسبات بازوی توانمند نظام و مدیران اجرایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری بعدازظهر یکشنبه در دیدار با معاونت حراست و معاونت حقوقی مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور با تأکید بر لزوم پیشگیری دیوان محاسبات کشور از تخلفات اداری، اظهار داشت: علت بروز بسیاری از تخلفات اداری به موضوع عدم آشنایی مدیران دستگاه‌ها با قوانین و ساختار اجرایی بودجه‌ها مربوط است.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر اضافه کرد: استفاده از نیروهایی که در مدیریت خود، به صورت پلکانی رشد کرده‌اند در تصحیح این موضوع بسیار مؤثر است..

آيت الله صفايي بوشهري آموزش آکادمیک سیستم‌های محاسباتی برای مدیران را به عنوان یک از نیازهای اساسی سیستم مدیریت کشور مطرح کرد و افزود: مدیران باید خود، مجری دیوان محاسبات باشند.

وی در ادامه، دیوان محاسبات را بازوی توانمند نظام و مدیران اجرایی خواند و بیان داشت: دیوان محاسبات برای نظام‌های پاک و سالم، یک نعمت الهی محسوب می‌شود.

امام جمعه بوشهر در ادامه با تشریح مشکلات اساسی مدیران در بحث هزینه‌کرد بودجه‌های جاری، خاطرنشان ساخت: باید در این خصوص راهکارهای قانونی اندیشیده شود تا از بازگشت بودجه‌های جاری دستگاه‌های ‌اجرایی جلوگیری گردد.

آيت الله صفايي بوشهري همچنین اظهار داشت: باید در بحث هزینه‌کرد بودجه‌ها، سیستمی چابک، به دور از تدلیس مدیران و با راهکارهای قانونی تنظیم شود.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر در پایان ضمن ارائه پیشنهاد تشکیل اتاق فکر متشکل از تمامی متخصصین محاسباتی، بر لزوم راه‌اندازی کارگروه آسیب‌شناسی امور محاسباتی تأکید کرد.

کد خبر 2078144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha