۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۴۰

تحولات ترکیه/

ادامه درگیری ها در آنکارا و استانبول/هشدار استاندار استانبول به معترضان

ادامه درگیری ها در آنکارا و استانبول/هشدار استاندار استانبول به معترضان

درگیری های معترضان با نیروهای پلیس ترکیه پیش از برگزاری تجمع طرفداران دولت در آنکارا و استانبول ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "تودی زمان" ، پلیس ترکیه امروز برای جلوگیری از پیوستن گروه های مخالف به یکدیگر قبل از برگزاری تجمع طرفداران "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه بارها برای متفرق کردن آنها اقدام به شلیک گاز اشک آور کرد.

طرفداران اردوغان از حدود ساعت 4 بعداز ظهر امروز برای تجمع در همایش انتخاباتی حزب حاکم توسعه و عدالت که گفته می شود برای نمایش قدرت به مخالفان ترتیب داده شده است اقدام به ورود به میدان "کازلی چشمه" کرده اند.

قرار است مراسم مذکور ساعت 6 بعد از ظهر رسما آغاز شود.

همزمان با آماده شدن برای این تجمع پلیس و مخالفان اردوغان در میدان کزلای استانبول به زد و خورد پرداختند که پلیس برای متفرق کردن معترضان به استفاده از گاز اشک آور و ماشین های آب پاش متوسل شد.

همچنین "حسین موتلو" استاندار استانبول امروز از بازداشت 22 نفر از معترضان در جریان درگیری های امروز صبح میدان تقسیم خبر داد و گفت در میدان بازداشت شدگان تعدادی پزشک داوطلب هم دیده می شوند.

وی در عین حال استفاده از نوعی ماده شیمیایی توسط ماشن های آبپاش علیه مخالفان توسط پلیس را رد کرد.

به گزارش "حریت" ، در پی فراخوان مخالفان برای تجمع مجدد در میدان تقسیم "حسین موتلو" همچنین اعلام کرد پلیس اجازه بازگشت معترضان به میدان تقسیم را نخواهد داد و از مردم خواست تا برای تجمع به این میدان نیایند زیرا که پلیس این امر را تحمل نخواهد کرد.

در پی جلوگیری پلیس از ورود معترضان به میدان تقسیم، درگیری هایی بین پلیس و معترضان در میدان استقلال در نزدیکی این میدان وجود آمده است که بنا بر گزارش ها این منطقه شاهد حضور سنگین پلیس ضد شورش است.

همچنین ساعت 2 بعد از ظهر امروز در پی جلوگیری پلیس از برگزاری مراسم تشیع جنازه یکی از معترضان کشته شده در روزهای اخیر در شهر آنکارا معترضان در بلوار آتاتورک و کیزیلای این شهر نیز با پلیس درگیر شدند.

 

 

 

 

کد خبر 2078166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha