رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا:

ارسال سلاح برای شورشیان در سوریه کمکی به حل بحران نمی کند

ارسال سلاح برای شورشیان در سوریه کمکی به حل بحران نمی کند

رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا با انتقاد شدید از تصمیم آمریکا مبنی بر ارسال سلاح برای شورشیان در سوریه تصریح کرد که چنین اقدامی کمکی به حل بحران در این کشور نمی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، "المار بروک"، رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا در گفتگو با "ولت آم زونتاگ" با انتقاد شدید از تصمیم آمریکا برای تحویل سلاح به شورشیان در سوریه خاطر نشان کرد که چنین اقدامی کمکی به حل بحران سوریه نمی کند. 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه  احتمال موفقیت کنفرانس صلح تصمیم گرفته شده برای سوریه با این رفتارهای آمریکا کم تر می شود همچنین گفت: شرایط در سوریه به صورت روزافزون به جنگ نمایندگان کشورهای مختلف تبدیل می شود که حالا آمریکا نیز در آن شرکت می کند.

"بروک" همچنین از رئیس جمهوری روسیه درخواست کرد که بالاخره شرایط لازم برای یک راه حل برای بحران سوریه را فراهم کند.

قرار است در حاشیه نشست هفت کشور صنعتی مهم دنیا و روسیه در شمال ایرلند همچنین دیدار دو جانبه ای بین رئیس جمهوری آمریکا و روسیه برگزار شود. اوباما همچنین می خواهد قبل از نشست جی هشت با نخست وزیر انگلیس نیز دیدار کند. یکی از موضوعات اصلی این نشست بحران سوریه خواهد بود.

روسیه در یک طرف و انگلیس و آمریکا در طرف دیگر دیدگاههای متفاوتی درباره شرایط سوریه دارند. کاخ سفید مدعی است که بشار اسد در مبارزه با شورشیان از سلاح شیمیایی استفاده کرده است و از خط قرمز عبور کرده است. اما روسیه تاکید می کند مدارک مطمئنی برای اثبات چنین اتهامی وجود ندارد.


بر اساس گزارش مطبوعات آمریکایی، در دولت آمریکا هفته هاست که در این باره(تحویل سلاح به شورشیان مسلح در سوریه) تصمیم گیری شده است. به گزارش "واشنگتن پست" کاربرد سلاحهای شیمیایی از طرف سوریه تنها یک توجیه جدید برای آمریکا است.

وال استریت ژورنال نیز از نگرانی شدید مقامات آمریکایی از موفقیتهای اخیر ارتش سوریه در مقابل شورشیان خبر داده است.

 

کد خبر 2078168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha