۲۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۰۸

ناطق به مهر خبر داد:

نشر هفت کتاب در حوزه هنری اردبیل/ حوزه هنری اردبیل سینما ندارد

نشر هفت کتاب در حوزه هنری اردبیل/ حوزه هنری اردبیل سینما ندارد

اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیر کل حوزه هنری استان اردبیل از تدوین و نشر هفت کتاب توسط حوزه هنری استان در سال جاری خبر داد.

ساسان ناطق در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: این کتب در دو حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی متمرکز است و تاکید ویژه به بیان واقعیتهای جنگ و انقلاب دارد.

وی افزود: کتاب پژوهشی آیینی "روزی به طول تاریخ" نوشته اسماعیل خانی با محوریت عاشورا از جمله کتب در نظر گرفته شده برای چاپ است.

به گفته ناطق این کتاب روایتی از صبح تا ظهر عاشورا با نزدیک به هزار صفحه است که پیش بینی شده برای چاپ آن اعتباری بالغ بر 100 میلیون ریال مورد نیاز باشد.

وی با بیان اینکه تامین اعتبار چاپ کتاب در حوزه هنری با مشکل مواجه است، اضافه کرد: برای چاپ این کتاب منتظر تامین اعتبار هستیم.

به گفته مدیر کل حوزه هنری استان کتاب مجموعه شعر "اسفار آفتاب" نوشته کاظم نظری بقا و کتاب "اونلارین گونوش سس لری" روایت طنز گونه جنگ نوشته پری آخته دو کتاب آماده نشر دیگر است.

وی افزود: در بخش خاطرات آزاده نیز خاطرات "ایرج دولت نژاد کوهساره" به قلم خود آزاده، خاطرات "بهرام زارعیان" به قلم پری آخته، "سید آسایشگاه 15" خاطرات سید جمال ستاره دان و خاطرات ناصر دستبازی به قلم ساسان ناطق از دیگر آثار در نوبت نشر حوزه هنری است.

حوزه هنری اردبیل سینما ندارد

ناطق در خصوص فعالیتهای سینمایی حوزه هنری ادامه داد: در کمال تاسف دیده می شود که حوزه هنری استان اردبیل تنها حوزه هنری است که سینما ندارد.

وی با بیان اینکه حتی احداث مجتمع هنرهای دینی نیز نتوانسته این نیاز را رفع کند، اضافه کرد: با این وجود در سال گذشته هفت فیلم نامه بلند سینمایی در حوزه هنری تولید شد.

به گفته مدیر کل حوزه هنری استان دو مورد از این تولیدات با محور اجتماعی و دفاع مقدس در آستانه تائید نهایی برای ساخت فیلم است.

وی با یادآوری مشکلات امکاناتی ساخت فیلم در اردبیل، ادامه داد: ذهنیت حمایت از تولید فیلم در استان وجود ندارد و به همین دلیل تولیدات سینمایی در این استان قابل توجه نیست.

ناطق تاکید کرد: ضروری است با احیای فضاهای سینمایی و حمایت از فیلم سازان زمینه توسعه فعالیتهای سینمایی فراهم شود.

کد خبر 2078428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha