۲۸ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۳۸

تشکری با وجود ادامه بیماری ام‌ اس «مفتون و فیروزه» را تمام کرد

تشکری با وجود ادامه بیماری ام‌ اس «مفتون و فیروزه» را تمام کرد

سعید تشکری با وجود ادامه داشتن بیماری «ام اس» و از دست دادن قدت تکلمش، نگارش دومین مجلد از رمان «مفتون و فیروزه» را به پایان رساند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید تشکری نویسنده نام‌آشنای مشهدی که از اوایل امسال به دلیل ابتلا به بیماری «ام اس» قدرت تکلم خود را از دست داده است، کماکان و علیرغم معالجات پزشکی قادر به تکلم نیست.

تشکری در دوره درمانی خود در سال جاری مدتی است تحت لیزردرمانی و تزریق داروهای ویژه برای رفع بیماری خود قرار گرفته است. وی همچنین باید برای بهبودی بیشتر تحت عمل جراحی قرار بگیرد که انجام آن منوط به موفقیت درمان‌هایی جاری وی دارد که با هزینه زیادی نیز همراه است.

تشکری با وجود بیماری خود در ماه‌های گذشته موفق شد دومین مجلد از رمان «مفتون و فیروزه» را که حجمی معادل هزار صفحه دارد به اتمام برساند و این روزها نیز مشغول ویرایش نهایی و انجام مراحل صفحه‌آرایی برای انتشار این اثر است.

نخستین مجلد از این رمان نیز پیش از این برای انتشار در اختیار نیستان قرار گرفته و بنا به خواست تشکری احتمالا دو مجلد این رمان که حجمی بالغ بر 1800 صفحه را شامل می‌شود به صورت همراه باهم منتشر خواهد شد.

این رمان به سیر تحول جریان روشنفکری در مشهد و شهرهای حوالی آن می‌پردازد و نویسنده در آن ضمن روایت داستانی این ماجرا سعی کرده اتفاقاتی را که برای این جریان در سال‌های دهه 50 رخ داده است را بیان کند.

تشکری در سال‌های گذشته بیشترین آثار خود را با موضوعات مرتبط با امام هشتم (ع) نوشته است که از میان آنها رمان «بارِ باران» اثر شاخص و قابل توجهی است. همچنین از دیگر آثار او می‌توان به پاریس پاریس، ولادت و ... اشاره کرد.

تشکری در شهریور ماه سال قبل در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر رضوی و در مراسمی که به منظور تجلیل از وی برگزار شد، نشان عالی مرکز هنرهای نمایشی رادیو را کسب کرد.

کد خبر 2078616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha