یک کارشناس انگلیسی مطرح کرد:

اعتبار از دست رفته اردوغان در سایه مواضع نو امپراتوری/ "گل" جانشین میانه رویی برای اردوغان

اعتبار از دست رفته اردوغان در سایه مواضع نو امپراتوری/ "گل" جانشین میانه رویی برای اردوغان

یک تاریخ دان انگلیسی با تاکید بر اینکه اردوغان با مواضع امپراتوری خود به ندرت بتواند اعتبار از دست رفاته خود در دنیا را دوباره کسب کند عبدلله گل را جانشینی میانه رو و مناسب برای وی ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "تیموتی گارتن اش" از تاریخدانان معروف انگلیسی در گفتگو با "تاگس اشپیگل" تاکید کرد که رجب طیب اروغان، نخست وزیر ترکیه بعد از تخلیه سرکوبگرانه و خشونت بار پارک گزی استانبول به ندرت بتواند اعتبار از دست رفته خود را دوباره ایجاد کند.

وی در عین حال درخواست کرد که اتحادیه اروپا مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را در پیش گیرد. با توجه به اعتراضات در میدان تقسیم استانبول و رفتارهای خشونت آمیز دولت اردوغان با معترضان بروکسل حالا باید جدی تر از پیش در گفتگو با آنکارا باقی بماند.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که عبدالله گل ، رئیس جمهوری ترکیه به عنوان یک جانشین میانه رو و معتدل نخست وزیر اردوغان در این کشور روی کار آید.

این کارشناس انگلیسی خاطر نشان کرد که عبدالله گل می تواند مدل ترکیه ای را در پیش گیرد که به عنوان ترکیب صلح آمیزی از سکولاریسم، اسلام و دموکراسی و یک مدل و الگویی برای جهان عرب باشد. اردوغان با مواضع امپراتوری جدید خود به ندرت بتواند اعتبار خود را مجددا در دنیا کسب کند.

کد خبر 2078704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha