۲۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۵۹

داوداوغلو:

تنها راه تغییر دولتی منتخب، انتخابات است

تنها راه تغییر دولتی منتخب، انتخابات است

وزیر امور خارجه ترکیه طی یادداشتی از عملکرد دولت این کشور در برخورد با اعتراضات اخیر دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، "احمد داوداوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه اقدامات دولت "رجب طیب اردوغان" در برابر اعتراضات را به نمایندگی از تمام مردم این کشور دانست. وی طی یادداشتی برای روزنامه گاردین برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز را دلیلی بر وجود نظام دموکراتیک در ترکیه عنوان کرد و گفت حزب عدالت و توسعه از زمان به قدرت رسیدن بسیاری از موانع را در این راه برطرف کرده است.

به نوشته داوداوغلو، هر چند برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز بخشی از نظام دموکراتیک است اما در این میان نباید نظم عمومی و تعادل جامعه قربانی شود.

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه افزوده است تظاهرات پاک گزی که در ابتدا مسالمت آمیز بود با حضور گروههای افراطی به تظاهراتی خشونت آمیز تبدیل شد که این وضعیت برخورد شدیدتری را نیز ایجاب می کرد. به اعتقاد داوداوغلو، تنها راه تغییر یک دولت منتخب، شرکت در انتخابات و تغییر دموکراتیک آن است.

این در حالی است که دولت کنونی ترکیه نخستین تجربه دموکراسی از سال 1950 تا کنون است، در این مدت چهار بار دولتها با مداخله نیروهای نظامی تغییر یافته و با روی کار آمدن حزب عدالت و توسعه نخستین دولت منتخب در این کشور شکل گرفته است.

کد خبر 2078844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha