۲۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۱۲

اسحق تندور:

جوانان هرمزگانی به علت بیکاری با شناورهای غیرمجاز فعالیت می کنند/بنادر صیادی تکمیل شود

جوانان هرمزگانی به علت بیکاری با شناورهای غیرمجاز فعالیت می کنند/بنادر صیادی تکمیل شود

بندرعباس - خبرگزاری مهر: مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صیادی هرمزگان گفت: جوانان هرمزگانی به علت بیکاری و نبود شغل با شناورهای کوچک و غیر مجاز کار می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحق تندرو پیش از ظهر سه شنبه در همایش تعاونی ها و تشکل های جهاد کشاورزی که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در سالن این سازمان برگزار شد با بیان اینکه اگر شغل باشد دلیلی ندارد جوانان ساحل نشین روانه دریا و مخاطرات آن شوند، اظهار داشت: فرزندان ما به علت بیکاری و نبود شغل با شناورهای کوچک و غیر مجاز کار می کنند و اگر کارخانه، مزرعه پرورش ماهی و میگو  تامین کننده اشتغال آنان باشد دلیلی ندارد جوانان ساحل نشین روانه دریا و مخاطرات آن شوند.

وی در ادامه  با اشاره به اینکه صیادان هرمزگانی با نزدیک به چهار هزار و 500 فروند شناور صیادی بزرگ و کوچک سالانه نزدیک به 180 هزار تن انواع آبزی از دریا صید می کنند، عنوان کرد: ضمن تشکر و قدردانی از زحمات صورت گرفته ما صیادان تقاضا داریم بنادر صیادی احداث شده توسط شیلات و موج شکن های مردمی ساخته شده توسط سازمان بنادر هرچه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صیادی هرمزگان در ادامه افزود: متاسفانه تاخیر در تکمیل آنها ضمن وارد کردن خسارت به بیت المال به سرمایه مردم نیز خسارات جبران ناپذیری وارد می کند و این در حالیست که تکمیل بعضی از بنادر صیادی ظرفیت های جدیدی را برای کار و تلاش ایجاد می کند.

تندرو خاطرنشان کرد: صیادان بندر چارک سالهای سال است که آرزو دارند صاحب یک اسکله اختصاصی در شهر خود شوند و اتحادیه تعاونی های صیادی هرمزگان از مسئولان منطقه آزاد کیش و سایر مسئولان می خواهد تا در  تحقق این خواسته آنان را همراهی کند.

وی ادامه داد: گرانی ابزار و ادوات صیادی جامعه صیادان را دچار مشکل کرده است و از سازمانهای ذیربط تقاضا دارم در رابطه با تامین این نهاده ها با تخصیص ارز مناسب و یا معافیت های گمرکی صیادان را در مرتفع ساختن این مشکلات حمایت کنند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صیادی هرمزگان با اشاره به اینکه چرا وقتی اعتبارات تخصیص یافته به کشاورزان برای خشکسالی محقق می شود فقط کشاورزان از آن بهره مند می شوند و صیادان باوجود زیان دیدن بهره ای نمی برند، تصریح کرد: ما صیادان چیزی را برای خود نمی خواهیم ولی انتظار داریم بخشی از آن را به عنوان بازسازی ذخایر در اختار شیلات و یا تشکلهای صیادی قرار دهید.

تندور افزود: از مسئولان می خواهم با افزایش توان اجرایی یگان حفاظت منابع آبزیان برای حفظ و حراست از منابع و ذخایر آبزیان در دریا در فصول ممنوعیت صید منافع ما صیادان مجاز و قانونی را حفظ کنند تا در فصل ممنوعیت صید دیگران اجازه بهره برداری نداشته باشند.

کد خبر 2079564

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha