شب گذشته رخ داد؛

درگیری طرفداران و مخالفان اخوان المسلمین/19 نفر زخمی شدند

درگیری طرفداران و مخالفان اخوان المسلمین/19 نفر زخمی شدند

طرفداران و مخالفان گروه اخوان المسلمین مصر شب گذشته در اعتراض به انتصاب استاندارهای وابسته به اخوان المسلمین با یکدیگر درگیر شدند که بر اثر آن ده ها نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، طرفداران و مخالفان اخوان المسلمین مصر شب گذشته در برخی مناطق این کشور از جمله استان الغربیه واقع در شمال قاهره با یکدیگر درگیر شدند. معترضین مقر اخوان المسلمین در شهر طنطا مرکز استان الغربیه را به آتش کشیدند.

در این درگیری ده ها نفر زخمی شدند. این درگیری پس از آن به وجود آمد که  محمد مرسی رئیس جمهوری مصر یکشنبه شب از مجموع 27 استان 17 استاندار جدید تعیین کرد که برخی از این افراد اعضای اخوان المسلمین و از رهبران افراطی سابق این گروه هستند که مسئولیت حمله به گردشگران غربی در سال 1997 را برعهده گرفته اند. این اقدام مرسی همچون دیگر اقدامات وی خشم بسیاری از مردم مصر را برانگیخته است.

مخالفان طی 2 روز گذشته در استان های المنوفیه، الدقهلیه و الفیوم مانع از ورود استانداران جدید به دفاترشان شدند.

پایگاه خبری العهد لبنان نیز اعلام کرد که مردم در اطراف استانداری الغربیه از سلاح های سرد همچون چاقو، شمشیر، عصا و سنگ استفاده می کردند و نیروهای پلیس مصر نیز برای متفرق کردن معترضین از گاز اشک آور استفاده کردند.

در همین حال الیوم السابع گزارش داد: وزارت بهداشت مصر شمار زخمی ها در اطراف استانداری الغربیه را بالغ بر 19 نفر اعلام کرده است. در این درگیری ها کسی کشته نشده است.

کد خبر 2079910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha