۲۹ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۵۵

کشته شدن فرمانده سرشناس طالبان در ولایت فراه/ پیوستن ۶ پلیس افغانی به مخالفین مسلح دولت 

کشته شدن فرمانده سرشناس طالبان در ولایت فراه/ پیوستن ۶ پلیس افغانی به مخالفین مسلح دولت 

کشته شدن فرمانده سرشناس طالبان در ولایت فراه، محکومیت انفجار کابل از سوی کمیسیون حقوق‌ بشر افغانستان و پیوستن ۶ پلیس به مخالفین مسلح دولت از جمله رویدادهای اخیر این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری صدای افغان، گفت "ملا داوود" یکی از سرکردگان طالبان از سوی افراد غیر نظامی در شهرستان "خاک سفید" ولایت فراه افغانستان کشته شد. 

نیروهای امنیتی ولایت فراه می گویند که این فرد فرمانده مخالفین مسلح دولت افغانستان در شهرستان خاک سفید نیز بوده است.

سخنگوی پلیس ولایت فراه اظهار داشت که این فرمانده سرشناس طالبان از یک سال گذشته تاکنون حملات تروریستی زیادی را در این ولایت به خصوص در شهرستان خاک سفید انجام داده بود.

این مسئول امنیتی در ولایت فراه کشته شدن فرمانده سرشناس طالبان را برای برقراری امنیت در این استان یک دستاورد بزرگ عنوان کرد. این درحالیست که طالبان در استان فراه هنوز در این باره اظهار نظری نکرده است.

تکمیل برنامه انتقال قدرت یک دستاورد بزرگ برای مردم افغانستان است

"آندرس فوگ راسموسن" دبیر کل ناتو در افغانستان در مراسم پنجمین دور انتقال مسئولیت های نظامی بطور کامل از نیروهای خارجی به نیرو های افغانستانی گفت که تکمیل برنامه انتقال قدرت یک دستاورد بزرگ برای مردم افغانستان به شمار می آید، زیرا نیروهای افغانستانی در جریان این برنامه توانمندی های خود را به مردم کشورشان و جامعه جهانی ثابت ساخته اند.

وی همچنین ایجاد دانشگاه دفاعی و حضور ۳۵۰ هزار نیرو های افغانستانی را برای دفاع از خاک افغانستان از دستاورد مهم برای مردم افغانستان عنوان کرد.

به گفته راسموسن، انتقال مسئولیت ها از نیروی های خارجی به نیروی های افغانستان یکی از اهداف مهم جامعه جهانی و دولت افغانستان در امر مبارزه با تروریسم است که دولت آمریکا با همکاری جامعه جهانی برای بقای آن تلاش خواهند کرد.

راسموسن سال ۲۰۱۵ میلادی را یک فصل جدید برای مردم افغانستان بیان کرد و گفت: ناتو بعد از  ۲۰۱۴ نقش حمایتی را برای نیروهای افغانستان خواهد داشت اما در مواقع ضروری و علمیات های مهم نیروهای افغانستان را کمک می کند. 

وی افزود: دولت آمریکا با جامعه جهانی بر همکاریهای دراز مدت خویش متعهد است و هیچگاه مردم افغانستان را تنها نخواهد گذاشت.

حمایت ناتو از برگزاری انتخابات عادلانه در افغانستان

وی با اشاره به انتخابات سال آتی ریاست جمهوری افغانستان خاطر نشان ساخت که ناتو مصمم است تا از برگزاری یک انتخابات عادلانه و همه جانبه در افغانستان حمایت کند.

در همین حال اشرف غنی احمدزی رئیس کمیسیون انتقال مسئولیت های امنیتی افغانستان نیر گفت که روند انتقال مسئولیت یک برنامه ملی با همکاری جامعه جهانی بوده است، زیرا نیرو های افغانستانی در جریان انتقال این روند در مراحل مختلف با وحدت ملی ثابت کردند که توانایی دفاع از کشور را دارند.

وی افزود که وحدت ملی و استفاده از نیروهای جوان تنها راه نجات کشور بعد از سال ۲۰۱۴ است و تاکنون پیروزی نیرو های امنیتی کشور در گرو وحدت ملی بوده است.

رئیس کمیسیون انتقال مسئولیت های امنیتی افغانستان افزود براساس سفرهایی که به استان های مختلف کشور داشتم ، دانستم که افغانستان  بعد از سال ۲۰۱۴ در حال پیشرفت خواهد بود و این اعتماد براساس تعهدات اکثریت مردم افغانستان در راستای و صلح و ثبات است.

بسم الله محمدی وزیر دفاع افغانستان نیز  مرحله تکمیل انتقال قدرت را تحول بزرگ و نقطه عطف در طول یک دهه اخیر در افغانستان عنوان کرد و اظهار داشت که ما در تحقق این خواسته دیرینه، آمادگی کامل داریم و از کمک های آیساف و ناتو به نیروهای امنیتی افغانستان حمایت می کنیم .

به گفته وی، مردم افغانستان امروز پس از خروج هزاران نیروی خارجی،شاهد بهتر شدن اوضاع در مناطق مختلف کشور بوده اند به همین منظور در این راستا از هیچ گونه سعی و تلاشی دریغ نخواهیم کرد .

وزیر دفاع افغانستان به رئیس جمهور و مردم افغانستان گفت که همان گونه که این سرزمین با تمام ارزش های اسلامی و ملی توسط مجاهدان ونیاکان ما در مقابل تجاوزات بیگانه حفظ شده است امروز نیز توسط نیروهای امنیتی افغانستان دفاع و حراست خواهد شد و نیروهای امنیتی جوابگوی قاطع، آن عده کسانی خواهد بود که بخواهند ناامنی را در این کشور ایجاد کنند .

کمیسیون حقوق‌ بشر افغانستان انفجار کابل را محکوم کرد

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان انفجار امروز در منطقه  "پل سرخ " شهر کابل را که منجر به کشته شدن شماری از افراد غیر نظامی  شد را به شدت محکوم کرد.

انفجاری حوالی ساعت ۹ صبح امروز در منطقه  "پل سرخ" شهر کابل رخ داد که منجر به کشته شدن  ۳ تن و زخمی شدن 30 فرد دیگر شد. 

این کمیسیون با انتشار اطلاعیه ای اظهار کرد که حملات علیه شهروندان و نهادهای غیر نظامی هیچ‌گونه توجیه انسانی و اسلامی ندارد و مخالف قوانین ملی، بین المللی و ارزش های انسانی است.

براساس این اطلاعیه این گونه حملات نمی‌ تواند مردم افغانستان را از تلاش برای حفظ آزادی‌ ها، اجرای حقوق و زندگی محروم کند.

پیوستن ۶ پلیس افغانستان به مخالفین مسلح دولت افغانستان 

مسئولین محلی در ولایت بادغیس افغانستان از به هم پیوستن 6 تن از نیروهای پلیس افغانستان به مخالفین مسلح در این ولایت خبر دادند. 

میرویس میرزاکوال سخنگوی استاندار ولایت بادغیس با تایید این خبر به خبرگزاری صدای افغان(آوا) گفت که ۶تن از افراد پلیس شهرستان "بالامرغاب " استان بادغیس به همراه مقداری از سلاحها و مهماتشان به گروه مخالفین مسلح دولت پیوسته اند.

وی اظهار داشت که این سربازان محلی مربوط به روستای"پنیرک" شهرستان بالامرغاب استان بادغیس هستند که از مدتها پیش به عنوان نیروی امنیتی پلیس فعالیت می کردند.

سخنگوی استاندار استان بادغیس گفت که تاکنون انگیزه و هدف پیوستن این افراد نظامی به گروه طالبان مشخص نشده است و تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

گفته میشود که در سال جاری این اولین بار است که نیروهای نظامی در استان  بادغیس افغانستان به گروه مخالفین مسلح دولت این کشور می پیوندند.

کد خبر 2079990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha