۲۹ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۳۴

در قطر برگزار می شود؛

مذاکرات آمریکا و طالبان درباره یافتن راه حل سیاسی برای پایان دادن به جنگ افغانستان

مذاکرات آمریکا و طالبان درباره یافتن راه حل سیاسی برای پایان دادن به جنگ افغانستان

طالبان و آمریکا موافقت خود را برای برگزاری مذاکره در قطر با هدف یافتن راه حل سیاسی برای پایان دادن به جنگ 12 ساله در افغانستان اعلام کردند.

به  گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، همزمان با واگذاری مسئولیت برقراری امنیت از سوی ناتو به نیروهای امنیتی و پلیس افغانستان، طالبان و آمریکا اعلام کردند که در روزهای آتی مذاکراتی را در قطر درباره یافتن راه حل سیاسی برای پایان دادن به 12 سال جنگ در افغانستان برگزار می کنند.

طالبان نیز در دیدار روز گذشته قول داد تا از افغانستان به عنوان پایگاهی برای تهدید کردن دیگر کشورها استفاده نمی کند. نماینده آمریکایی نیز اعلام کرد که طالبان باید القاعده را محکوم کنند.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا از تاسیس دفتر سیاسی طالبان در قطر به عنوان برداشتن اولین قدم مهم به سوی صلح میان اعضای این گروه و دولت افغانستان یاد کرد.

اوباما در حاشیه نشست گروه هشت در ایرلند شمالی همچنین از حامد کرزای به خاطر برداشتن قدمی مهم در راستای مذاکرات صلح و فرستادن نمایندگان خود برای مذاکره با طالبان قدردانی کرد.

"جان کری" وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن نیز گفت: اخبار خوبی شنیده ایم و بسیار درباره آنچه که روی داده است، خرسندیم.

"دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس نیز که کشورش دومین و بیشترین شمار نیروها را پس از آمریکا در افانستان دارد، از تاسیس دفتر سیاسی طالبان در قطر استقبال کرد.

ژنرال "جوزف دانفورد" فرمانده ارشد آمریکا در افغانستان نیز اعلام کرد: تنها راه برای پایان دادن به جنگ در افغانستان تنها از طریق راه حل سیاسی و دیپلماتیک است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه قطر در مورد فرایند صلح افغانستان به خبرنگاران گفت: دولت آمریکا نیز از طرح صلح افغانستان حمایت می کند.

کد خبر 2080131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha