۳۰ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۱۴

حسین زاده خواستار شد:

مهار سونامی تخریب باغات در ملارد/ اتخاذ سیاستهای پیشگیرانه از سوی مسئولان

مهار سونامی تخریب باغات در ملارد/ اتخاذ سیاستهای پیشگیرانه از سوی مسئولان

ملارد - خبرگزاری مهر: دادستان ملارد با اشاره روند تخریب باغات و ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرک جعفریه، خواستار شد: شهرداری و جهاد کشاورزی شهرستان با اتخاذ سیاستهای پیشگیرانه، سونامی تخریب باغات را مهار کنند.

روح الله حسین زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اهمیت وجود درختان در شهرها به جهت حفظ سلامت و جلوگیری از آلودگی هوا، همچنین تاکیدات و موانع قانونی موجود در زمینه قطع اشجار، ساماندهی وضعیت حفظ و حراست از باغات و اشجار موجود در شهرستان با همکاری و تعامل دستگاه ها و ادارات ذیربط در این زمینه، در دستور کار قرار گرفت.

اولین گام اساسی برای جلوگیری از قطع اشجار در ملارد به همت دادستان برداشته شد

این مسئول عنوان کرد: در این راستا نخستین جلسه بررسی راهکارهای جلوگیری از تخریب باغات، قطع اشجار و ساخت و سازهای غیرمجاز که با تغییر کاربری باغات در شهرستان صورت می گیرد، با حضور شهردار و رئیس جهادکشاورزی شهرستان در محل دادستانی تشکیل شد.

وی ادامه داد: در جلسه مذکور، مشکلات و معضلاتی که منجر به بروز تغییر کاربری باغات و قطع اشجار می شود، راهکارها و ظرفیتهای قانونی جلوگیری از وقوع اینگونه حوادث، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد با استمرار برگزاری این جلسات، مجال سوء استفاده از سودجویان و قانون شکنان در این زمینه گرفته شود.

افت شدید سرانه فضای سبز در ملارد با ادامه روند تخریب باغات

دادستان ملارد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید چند روز گذشته از شهرک جعفریه و تخریب باغات و ساخت و سازهای وسیع صورت گرفته در این منطقه، گفت: متاسفانه اراضی کشاورزی و باغات به روشهای مختلف خشکانده شده و با روشهای غیرقانونی تبدیل به ساختمانهای مسکونی می شود که این وضعیت باید مطابق قانون متوقف شود.

              

                                                       اطفای حریق باغی در شهرک جعفریه

حسین زاده با بیان این مطلب که ملارد از دیرباز به سرسبزی و باغات مصفای آن مشهور بوده است، هشدار داد: با ادامه روند تخریب و تغییر کاربری باغات موجود، در آینده ای نه چندان دور سرانه فضای سبز و باغات این شهرستان به شدت افت خواهد کرد و متاسفانه شاهد اثرات سوء ناشی از کمبود سرانه های فضای سبز و آلودگیهای زیست محیطی خواهیم بود.

مبارزه قاطع با قطع اشجار نیازمند تعامل همه جانبه مسئولان ذیربط است

این مسئول تاکید کرد: باید مبارزه قاطعی با قطع اشجار در سطح شهرستان صورت گیرد و لازمه موفقیت در جلوگیری از تخریب باغات سرسبز ملارد نیز تعامل نهادهای ذیربط است.

              

                                          برخورد با تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز

وی در این زمینه از شهرداری خواست تا از ظرفیتهای این نهاد دولتی جهت تسریع ارسال گزارش به جهاد کشاورزی استفاده کند و از مسئولان جهاد کشاورزی نیز خواست تا بدون فوت وقت با تشکیل پرونده و استفاده ازظرفیتهای قانونی که قانونگذار برای این نهاد در نظر گرفته است، این سونامی تخریب را هرچه سریعتر مهار کنند.

دادستان ملارد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان جهاد کشاورزی و شهرداری ملارد، گفت: با اتخاذ سیاستهای پیشگیرانه، نظارتهای بیشتری بر تخریب باغات و زمینهای کشاورزی در محدوده شهری و خارج از بافت شهری داشته باشند.

کد خبر 2080418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha