عمران الزعبی؛

اخوان المسلمین در راستای خدمت به توطئه های رژیم صهیونیستی عمل می کند

اخوان المسلمین در راستای خدمت به توطئه های رژیم صهیونیستی عمل می کند

وزیر اطلاع رسانی سوریه در یک گفتگوی تلویزیونی گروه اخوان المسلمین را ابزاراجرائی توطئه های رژیم صهیونیستی دانست و بر عزم دمشق برای نابودی گروه های مسلح در سوریه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد: ارتش سوریه به وظائف خود مبنی بر مقابله با تروریست ها در سرتاسر این کشور و بازگرداندن امنیت و ثبات به سوریه ادامه خواهد داد.

وی با بیان این مطلب افزود: نبرد ارتش سوریه با تروریست ها آسان نیست و میزان کمک های مالی و تسلیحاتی که به افراد مسلح در سوریه می شود اندک نیست اما ما به مبارزه علیه گروه های تروریستی ادامه می دهیم و ارتش از وجب به وجب خاک سوریه دفاع می کند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه در ادامه گفت: سوریه در معرض تجاوزی قرار دارد که کشورهای عربی و عضو اتحادیه عرب در آن مشارکت دارند. وی در ادامه این پرسش را مطرح کرد که آیا عربستان سعودی، قطر و ترکیه معنی امنیت منطقه ای را درک می کنند؟

عمران الزعبی در ادامه مخالفت خود را با هر گرونه تجاوز سوری به اراضی لبنان اعلام و تصریح کرد: سوریه از لبنان در برابر حملات اسرائیل دفاع کرده است و در این راه هزاران شهید تقدیم کرده است. لبنان هیچگاه توسط سوریه هدف حمله قرار نگرفته است چرا که امنیت لبنان به مثابه امنیت سوریه تلقی می شود.

وی خاطرنشان کرد: مقابله با تروریست ها و گروه های مسلحی که از مرزها سوریه لبنان وارد سوریه می شوند حق سوریه است اما ما مرزهای لبنان را در نمی نوردیم و اگر در این رابطه اشتباهی رخ دهد یا بزرگنمایی شود و به منظور اهدافی خاص از آن بهره برداری شود این مسئله دیگری است.

عمران الزعبی در بخش دیگر سخنان خود موضع جنبش حماس در قبال بحران سوریه را منفی دانست و گفت: پروژه اخوان المسلمین در منطقه تفکر به طور یکجانبه است و تمامی مسائلی که اخوان المسلمین تاکنون مطرح کرده است در راستای خدمت به توطئه های رژیم صهیونیستی بوده است.

وزیر اطلاع رسانی سوریه تصریح کرد: ما امیدواریم اردن به گذرگاه و مرکزی برای گروه های تروریستی تبدیل نشود، همانطور که امنیت اردن و مردم و مرزهای آن برای ما مهم است این کشور و رهبری آن باید در حفظ امنیت مرزهای [مشترک] و کنترل آن سهیم باشد.

کد خبر 2080882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha