۳۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۵۹

اعتراضات ضددولتی در برزیل بار دیگر به خشونت کشیده شد

اعتراضات ضددولتی در برزیل بار دیگر به خشونت کشیده شد

تظاهرات ضددولتی در حاشیه بازی فوتبال برزیل و مکزیک بار دیگر با مداخله پلیس به خشونت کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاگس آنسایگر، وضعیت نابسامان اجتماعی و افزایش مالیات در کنار هزینه های سرسام آور دولت برای برگزاری جام جهانی فوتبال 2014 بار دیگر هزاران شهروند برزیلی را به خیابان ها کشاند.

شب گذشته در حاشیه دیدار تیم های ملی فوتبال برزیل و مکزیک اعتراضات مردمی در این کشور بالا گرفت. در شهر فورتلزا واقع در شمال شرق برزیل تظاهرات کنندگان با پلیس درگیر شدند که این درگیری چندین مجروح برجای گذاشت. شهر سائوپائولو برزیل نیز شب گذشته شاهد راهپیمایی اعتراضی بیش از 50 نفر از مخالفان سیاست های دولت بود که این اعتراضات در بخش هایی از شهر به غارت و تخریب اموال عمومی منجر شد.

در شهر فورتالزا معترضان با بستن راه استادیوم محل برگزاری مسابقه فوتبال بین تیم های برزیل و مکزیک مانع ورود تیم های ورزشی به داخل استادیوم شدند. اگر چه این اعتراضات در ابتدا مسالمت آمیز بود، اما با مداخله پلیس و زد و خورد با معترضان به خشونت کشیده شد.

گفتنی است منتقدان دولت "دیلما روسف" با انتقاد از هزینه های هنگفت برای ساخت و تجهیز استادیوم های ورزشی، بر لزوم بهبود وضعیت معیشتی و کاهش شکاف های اجتماعی با چنین بودجه هایی تاکید می کنند.

کد خبر 2080906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha