اخبار امنیتی سوریه/

37 هزار مورد هتک حرمت زنان توسط تروریست ها/عملیات نظامی ارتش در حومه دمشق

37 هزار مورد هتک حرمت زنان توسط تروریست ها/عملیات نظامی ارتش در حومه دمشق

ادامه عملیات نظامی ارتش سوریه در حومه دمشق و ثبت 37 هزار مورد هتک حرمت زنان توسط گروه های تروریستی در سوریه از جمله اخبار امنیتی این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، گزارش های کمیته آشتی ملی سوریه در وزارت آشتی ملی این کشور حاکی از آن است که 37 هزار مورد تجاوز و هتک حرمت زنان توسط گروه های مسلح در سوریه صورت گرفته است.

قاسم سلیمان دبیر این کمیته با اعلام این خبر افزود که در جریان بحران سوریه هزار زن توسط افراد مسلح و گروه های تروریستی ربوده شده اند و تنها در حومه دمشق 37 هزار مورد هتک حرمت زنان صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد که پرونده زنان ربوده شده یکی از خطرناکترین پرونده هایی است که در شرایط کنونی در سوریه و در خارج آن جریان دارد. سلیمان افزود: الملیحه، شبعا، برزه البلد در دمشق و حومه آن و المخیم و المعضمیه از جمله مناطقی هستند که بیشترین مورد تجاوز و هتک حرمت زنان در آنها انجام شده است.

دبیر کمیته آشتی ملی سوریه تصریح کرد: شمار افراد ربوده شده در سوریه به 18 هزار نفر رسیده است که این رقم دقیق نیست. وی خاطرنشان کرد که مسائل مالی در ورای ربایش شهروندان سوری وجود دارد و در این زمینه مسئله مبادله افراد بازداشت شده مطرح نیست.

از سوی دیگر پایگاه خبری العهد لبنان گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه به عملیات نظامی خود در حومه جنوبی دمشق ادامه می دهند. این اقدام پس از آن صورت می گیرد که ارتش سوریه کنترل منطقه البحدلیه در جنوب شرق دمشق و منطقه سیده زینب به عهده گرفت.

گزارش های خبری حاکی از آن است که درگیری نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلح در اطراف منطقه الدیابیه و حومه جنوبی دمشق متمرکز است.

کد خبر 2080929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha