۳۱ خرداد ۱۳۹۲، ۰:۱۹

در خراسان شمالي/

صحت عملکرد دستگاههای توزین و سنجش بررسي مي شود

صحت عملکرد دستگاههای توزین و سنجش بررسي مي شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: صحت عملکرد دستگاههای توزین و سنجش به صورت دوره اي از سوي كارشناسان تاييد صلاحيت شده در سطح استان بررسي مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر رضا زاده عصر روز پنجشنبه در جلسه کمیته راهبردی مشترک آزمون دوره ای وسایل توزین و سنجش مشمول استاندارد اجباری افزود: هدف از اجرای این طرح، عمل به تکلیف قانونی و برقراری زمینه روابط اقتصادی سالم در داد و ستدهای عمومی است.

وی با بیان اینکه آزمون دوره ای وسایل سنجش از اهمیت خاصی برخوردار است اظهار داشت: وجود هرگونه اشکال در این وسایل، ضرر و زیان زیادی را برای عرضه کننده و مصرف کننده به همراه دارد.

رضا زاده هدف از تشکیل این کمیته را رفع موانع احتمالی عنوان کرد و افزود: این آزمون ها در حال حاضر در حال انجام است و دستگاههای مختلف به ویژه اتحادیه ها و مجامع امور صنفی باید در راستای اجرای مطلوب این طرح، همکاری مضاعفی داشته باشند.

وی تصریح کرد: کارشناسان آزمایشگاههای همکار تایید صلاحیت شده، با مراجعه مستقیم به محل های مورد نظر ضمن کنترل، بازرسی و انجام آزمون وسایل سنجش، با نصب برچسب های مخصوص استاندارد، صحت عملکرد دستگاههای توزین و سنجش را مورد تایید قرار می دهند.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: کارشناسان فوق در صورت مشاهده وسایل سنجش و توزین معیوب و غیر استاندارد، موارد را جهت تعمیر و رفع عیب به صاحبان آن اعلام می نمایند تا در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه علاوه بر مدیرکل استاندارد خراسان شمالی، نمایندگان استانداری،  تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مجمع امورصنفی شهرستانهای استان حضور داشتند.

کد خبر 2080968

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha