۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۸

علی خسروی در گفتگو با مهر:

قوانین جدید کمک‌داورها را ترسو می‌کند/ از سه داور خارجی تشکر ویژه دارم

قوانین جدید کمک‌داورها را ترسو می‌کند/ از سه داور خارجی تشکر ویژه دارم

کارشناس داوری با اشاره به بحث‌های صورت گرفته درباره تغییر برخی قوانین گفت: به نظرم قوانین تغیی خاصی نکرده است.

علی خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص تغییرات صورت گرفته در قوانین داوری فوتبال گفت: به نظرم افرادی که در برد بین‌المللی فوتبال که شامل کشورهای انگلیس، اسکاتلند، ایرلند، ولز و چهار عضو فیفا هستند در برخی موارد قوانین را به خوبی تشریح نمی‌کنند که در مورد اخیر هم به همین صورت بوده است.

وی افزود: به نظرم هیچ تغییر خاصی در قوانین صورت نگرفته و به نوعی یک مقدار در آفسایدگیری به مدافعان کمک شده است. این فوانین باعث می‌شود کمک‌داورها به هنگام اعلام آفساید به نوعی محتاط شده و ترسو عمل کنند.

این کارشناس ادامه داد: به هنگام آفساید مهاجم، بر اساس قوانین دخالت در بازی یعنی این که توپ توسط مهاجم لمس شود یا در بازی حریف مداخله کند و در موارد دیگر هم محدود کردن دید حریف و کسب منفعت است که هنگامی صورت می‌گیرد که توپ به تیر پرچم برخورد کرده و برگردد و مهاجم از آن سود ببرد.

خسروی با اشاره به وضعیت کمک‌داوران ایرانی گفت: ما در 20 سال گذشته کمک‌داوران را طوری تربیت کرده‌ایم که از آفساید نگرفتن نترسند ولی قوانین جدید به گونه‌ای دیگر عمل می‌کند. در فصل گذشته به دفعات شاهد این بودیم که پرچم بی‌جهت بالا رفت ولی تنها در سه یا چهار مورد بود که به اشتباه گل زده آفساید اعلام شد.

وی افزود: کمک داورها نمی‌خواهند کتابی قضاوت کنند به همین خاطر است که دچار اشتباه می‌شوند و از زدن گل‌های بیشتر جلوگیری می‌شود. البته در تیرماه شخص اصفهانیان و کمیته داوران در کلاس توجیهی که تشکیل می‌دهند این موارد را توجیه خواهند کرد.

خسروی در بخش دیگری از حرف‌هایش عنوان کرد: نمی‌خواهم شادی مردم را به خاطر صعود تیم ملی از آنها بگیرم ولی باید از سه داور ژاپنی، سنگاپوری و چینی باید تشکر ویژه کنم که در تاشکند گل ازبک‌ها را نگرفتند، در قطر پنالتی محرز شجاعی اعلام نشد و در دیدار آخر با کره خطا و اخراج رحمان احمدی را هم نگرفتند.

این کارشناس یادآور شد: تمامی این موراد جزیی از بازی است و هیج داوری نست که تیمی جانبداری نمی‌کند. امیدورام که در فوتبال ما هم نامه نگاری‌ها و درخواست‌ها برای تغییر داوران از بین برود و به چینش داوری احترام بگذاریم چرا که همه از افغانستان گرفته تا امریکا با استناد به قوانین فیفا عمل می‌کنند و همه اشتباهات سهوی است.

کد خبر 2081169

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha