وزیر دفاع آلمان:

ابراز نگرانی درباره شرایط امنیتی افغانستان/ شکست های بیشتری در انتظار ماست

ابراز نگرانی درباره شرایط امنیتی افغانستان/ شکست های بیشتری در انتظار ماست

وزیر دفاع آلمان درباره شرایط امنیتی در افغانستان ابراز نگرانی کرده و تاکید کرد که باید منتظر شکست های بیشتری در این کشور باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه"، "توماس دمیتزره" وزیر دفاع آلمان که اخیرا سفری به افغانستان داشته است درباره شرایط امنیتی این کشور ابراز نگرانی کرده و تاکید کرد که شرایط امنیتی در منطقه عملیاتی ارتش آلمان در شمال افغانستان آن گونه که انتظار می رفت نیست.

وی با تاکید بر اینکه شرایط در این منطقه بی ثبات و ناپایدار است گفت ما انتظار پیشرفتهای بیشتری را در مقایسه با دو سال اخیر داشتیم.

ارتش آلمان در پایان ماه می در گزارشی اذعان کرد که شمار حملات تروریستی در سال گذشته در شمال افغانستان حدود یک چهارم افزایش داشته است.

وزیر دفاع آلمان همچنین گفت: ما باید منتظر شکست های دیگری در افغانستان باشیم. این کشور هرگز به یک سرزمین امن و آرام تبدیل نمی شود.

وی همچنین درباره مذاکرات صلح که قرار است با طالبان انجام گیرد گفت: این گفتگوها باید به رهبری افغانها برگزار شده و علنی نباشد.

وزیر دفاع آلمان اقدامات اخیر طالبان را تحریک کننده خواند و در حضور فرماندار ولایت بلخ افغانستان بر آمادگی آلمان برای ادامه تعاملات خود با شمال افغانستان در صورت برآورده شدن برخی شرایط تاکید کرد.

 

کد خبر 2081251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha