۱ تیر ۱۳۹۲، ۹:۰۷

آغاز مطالعه محققان کشور در زمینه بارور سازی ابرها

آغاز مطالعه محققان کشور در زمینه بارور سازی ابرها

معاون توسعه و پیش بینی سازمان هواشناسی از اجرای پروژه‌ای در زمینه بارورسازی ابرها خبر داد و گفت: تا کامل شدن این طرح توصیه می‌شود از اجرای این طرح در کشور خودداری شود.

محمد تقی زمانیان-  در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: باروری ابرها موضوعی است که از سوی وزارت نیرو دنبال می‌شود و با مذاکراتی که با این وزاراتخانه انجام شد پروژه‌ای در این زمینه تعریف کردیم.

وی ادامه داد: این پروژه در زمینه بارورسازی ابرها با عنوان "امکان سنجی باروری ابرها" تعریف شده است که در حال حاضر در پژوهشکده هوااشناسی سازمان هواشناسی در حال اجرا است.

زمانیان با بیان اینکه این طرح به سفارش وزارت نیرو در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: این مطالعات در کلیه نقاط کشور در حال اجرا است اما نتایج آن هنوز  نهایی نشده است.

زمانیان با اشاره به برخی اقدامات وزارت نیرو در زمینه بارور سازی ابرها خاطر نشان کرد: در مواردی سازمان هواشناسی پیش بینی کرده بوده که در حوزه دریاچه ارومیه و یا نقاط دیگر بارش باران داریم ولی به دلیل اجرای عملیات بارور سازی ابرها در برخی از مناطق با کاهش بارش مواجه بودیم.

معاون توسعه و پیش بینی سازمان هواشناسی با اشاره به دلایل این امر توضیح داد: در زمان بارور سازی ابرها پدیده‌ای رخ می‌دهد که در نهایت منجر به کاهش بارش در ابرها می‌شود.

کد خبر 2081306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha