۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۶

آغاز جام جهانی جوانان 2013 - ترکیه/

برتری کره جنوبی در گام نخست/ پرتغال، اسپانیا و فرانسه پیروزی شدند

برتری کره جنوبی در گام نخست/ پرتغال، اسپانیا و فرانسه پیروزی شدند

مرحله گروهی مسابقات فوتبال جام جهانی جوانان جهان 2013 - ترکیه با پیروزی تیم‌های کره‌جنوبی که تیم ایران را حذف کرده بود و پرتغال، اسپانیا و فرانسه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز نخست از مرحله گروهی رقابتهای فوتبال جام جهانی جوانان جهان 2013 - ترکیه جمعه با برگزاری 4 دیدار پیگیری شد که در گروه A تیم‌های اسپانیا و فرانسه و در گروه B تیم‌های کره‌جنوبی و پرتغال برابر حریفان خود پیروز شدند.

در گروه A ابتدا فرانسه تیم سوم دوره گذشته این مسابقات با نتیجه 3 بر یک غنا قهرمان دو دوره گذشته این جام را از پیش رو برداشت. جفری کوندوگبیا (65)، یحیی سانوگو (68) و یان کریستوف باهه‌بک (79) برای فرانسه و یی‌آدوم بوآکی (85) برای غنا در این بازی گل زدند.

اسپانیا دیگر تیم مدعی این گروه هم با نتیجه 4 بر یک آمریکا را در هم کوبید. یه‌سه (5 و 44) و جرارد دئولوفوئه (42 و 61) برای اسپانیا در این بازی گل زدند و لوئیس گیل (77) تنها گل آمریکا را وارد دروازه اسپانیا کرد.

در گروه B کره‌جنوبی موفق شد شکست یک بر صفر برابر کوبا را با پیروزی 2 بر یک عوض کند. مایکل ری‌یس (7) ابتدا کوبا را پیش انداخت اما کوون چانگ گون (51- پنالتی) و ریو سئونگ وو (83) گل‌های برتری نماینده آسیا را به ثمر رساندند. کره‌جنوبی در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابتهای فوتبال قهرمانی جوانان آسیا برابر ایران به پیروزی دست یافت و جواز حضور در این جام را بدست آورد.

پرتغال نایب قهرمان دوره گذشته این جام هم در نخستین گام با نتیجه 3 بر 2 از سد نیجریه گذشت. بروما (30 و 69) و آلادجه (34) برای پرتغال و عبدالله آجاگون (57 و 67) برای نیجریه در این بازی گل زدند.

روز دوم از مرحله گروهی رقابتهای فوتبال جام جهانی جوانان جهان 2013 - ترکیه امروز و امشب با برگزاری دیدارهای زیر پیگیری می‌شود:
گروه C:
* کلمبیا - استرالیا
* ترکیه - السالوادور

گروه D:
* مکزیک - یونان
* پاراگوئه - مالی

کد خبر 2081378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha