افشای جنایت دیگر آمریکا در سوریه/ آموزش مخفیانه مخالفین در اردن و ترکیه 

افشای جنایت دیگر آمریکا در سوریه/ آموزش مخفیانه مخالفین در اردن و ترکیه 

یک روزنامه غربی از آموزش مخفیانه مخالفین سوری در اردن و ترکیه توسط نیروهای سازمان سیا و سربازان عملیات ویژه ایالات متحده پرده برداشت. 

به گزارش خبرگزاری مهر، لس آنجلس تایمز در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی و مخالفین سوری فاش کرد: سربازان عملیات سازمان سیا و نیروهای عملیات ویژه آمریکا به صورت مخفیانه مخالفین سوری را از اواخر سال گذشته با سلاح های ضد تانک و ضد هوایی آموزش دادند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه فاش می کند: آموزش مخفیانه آمریکا در پایگاههایی در اردن و ترکیه، ماهها پیش از آنکه باراک اوباما مجوز تجهیز مخالفین سوری را به صورت مستقیم صادر کند، صورت می گیرد.

در همین حال یکی از مقامات آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، می گوید: آموزش مخفیانه ارتش آمریکا شامل آموزش ارتش آزاد سوریه است که اوباما وعده حمایت از این ارتش را با تقویت کمک های نظامی داده است. 

یکی دیگر از فرماندهان مخالفین سوری اذعان کرد: نمی توان به شمار شورشیانی که در اردن و ترکیه از سوی آمریکا آموزش دیدند، اشاره کرد اما به این بسنده می توان کرد که تنها در اردن در یک زمان مشخص به 20 تا 45 شورشی آموزش نظامی داده شده است. 

به نوشته لس آنجلس تایمز، تیم های عملیات ویژه آمریکا سال گذشته آموزش دهندگان را انتخاب کردند، هنگامیکه ارتش ایالات متحده مشغول تجهیز شورشیان با رساندن لباس، رادیو و کمک های پزشکی به آنها بود.

به گفته یکی از فرماندگان مخالفین در شهر درعا، این دوره دو هفته ای شامل آموزش چگونگی استفاده از تفنگ ضد تانک 14.5 میلی متری، موشک های ضد تانک و سلاح های ضد هوایی 23 میلیمتری  روسیه بود که تمام این تسلیحات مدل روسی بوده و در دیگر کشورها ساخته شده اند.

وی که خواست نامش فاش نشود، گفت: این دوره آموزشی از نوامبر گذشته در یک پایگاه آمریکایی در جنوب غرب اردن آغاز شد و حدود 100 شورشی از شهر درعا در چهار دوره آموزشی و مخالفین در شهر دمشق در سه دوره آموزشی شرکت کردند.

به گفته وی، نیروهای ویژه سیا ابتدا به آموزش مخالفین سوری پرداخته و پس از آن اطلاعاتی را درباره اوضاع سوریه در اختیار این افراد قرار دادند.

لس آنجلس تایمز در ادامه می نویسد: تجهیزات ارسالی به مخالفین سوری که از طریق شورا نظامی شورشیان درعا صورت می گرفت، شامل 4 یا 5 موشک ضد تانک کانکورس ساخت روسیه، 18 اسلحه 14.5 میلی متری نصب شده بر پشت کامیون ها و وان ها و 30 تفنگ 82 میلی مری بود.

افشای آموزش مخالفین سوری از سوی نیروهای سیا درحالیست که جان کری وزیر خارجه آمریکا در سفر به قطر با مقامات این کشور درباره حمایت ازتروریست های سوری رایزنی می کند و به گفته یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه این مذاکرات شامل رایزنی درباره نحوه کمک رسانی و تجهیز تسلیحاتی مخالفین است.

 

 

کد خبر 2081404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha