تحولات فلسطین/

سفر محرمانه حماس به بیروت/ده ها زخمی در حمله به تظاهرات ضد اسرائیلی

سفر محرمانه حماس به بیروت/ده ها زخمی در حمله به تظاهرات ضد اسرائیلی

سفر محرمانه هیئتی از جنبش حماس به بیروت و زخمی شدن ده ها نفر در حمله به تظاهرات ضد اسرائیلی از جمله تحولات فلسطین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری معا، یک منبع امنیتی فلسطین اعلام کرد که هیئتی از جنبش حماس به رهبری موسی ابومرزوق شب گذشته به طور محرمانه از فرودگاه قاهره عازم بیروت شد. گفته می شود این سفر با هدف انجام یک ماموریت محرمانه انجام شده است که به جزئیات آن اشاره ای نشده است.

پایگاه خبری فلسطین الیوم نیز گزارش داد که شهروندان فلسطینی ساکن کرانه باختری روز گذشته در اعتراض به احداث دیوار نژادپرستانه حائل در مناطق مختلف کرانه باختری تظاهرات ضد اسرائیلی بر پا کردند. در جریان این تظاهرات که روزنامه نگاران و فعالان صلح خارجی نیز حضور داشتند ده ها نفر زخمی شدند.

نظامیان رژِیم صهیونیستی با گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی به معترضین حمله کردند که بر اثر آن ده ها نفر بر اثر استنشاق این گاز دچار حالت خفگی شدند.

روسیا الیوم نیز به نقل از منابع خبری و نزدیک به تشکیلات خودگردان فلسطین گزارش داد: استعفای رامی الحمدالله نخست وزیر فلسطین عصر روز گذشته پس از دیدار با ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مورد پذیرش وی واقع نشد و وی پس از این دیدار به دفتر کار خود بازگشت.

به نظر می رسد رامی الحمدالله در جریان این دیدار شروطی را برای بازگشت به سمت نخست وزیری تعیین کرده است. موضوع استعفای رامی الحمدالله امروز شنبه به طور کامل مشخص می شود. این در حالی است که برخی رسانه ها اعلام کردند رامی الحمدالله پس از دیدار با ابومازن از استعفای خود چشم پوشی کرده است.

 

کد خبر 2081503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha