واشنگتن پست گزارش داد :

موج جدید افراطیون در سوریه/دامن زدن به اختلافات شیعه وسنی با اهداف خاص

موج جدید افراطیون در سوریه/دامن زدن به اختلافات شیعه وسنی با اهداف خاص

یک روزنامه غربی با اشاره به عزیمت تروریست های خارجی به سوریه برای کمک به شورشیان این کشور از افزایش شمار افراطیون در این کشور جنگ زده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن پست، سیاست های دولت مصر و فعالیت روحانیون افراطی در این کشور موجب شده تا شمار افرادی که قصد عزیمت به سوریه و مبارزه با حکومت بشار اسد را دارند افزایش بیابد.

در روزهای اخیر قدیمی ترین مسجد قاهره شاهد فراخوان برای جهاد در سوریه بود اما علاوه بر سوریه سایر کشورهای مسلمان که درگیر اختلافات فرقه ای هستند نیز شاهد چنین تحولاتی و فراخوان های متعدد برای مبارزه در سوریه هستند. حتی در مکه که مقدس ترین شهر درمیان مسلمانان محسوب می شوند نیز شاهد سخنرانی یکی از روحانیون این شهر و پخش آن در تلویزیون بود.

واشنگتن پست در ادامه می نویسد : جنگجویان خارجی نقشی مهم در ادامه بحران در سوریه داشته اند اما موج جدید افراطیون که راهی سوریه هستند می تواند موجب شکست سیاست های آمریکا در مورد سوریه شوند.

اگرچه دولت آمریکا و جنگجویان خارجی و شورشیان سوری دشمن مشترکی دارند و آن حکومت بشار اسد است اما با این وجود هر یک از آنها انگیزه ای متفاوتی دارند. آمریکا امیدوار است تا با سیاست های خود بتواند مواضع گروه های شورشی را در نشست ژنو 2 تقویت کند.

انگیزه جنگجویان خارجی نیز این است که با گسترش اسلامی که آن مخالف نظر آنهاست جلوگیری کنند. در همین رابطه "عادل شکری" از افراطیون حاضر در مصر که در تلاش است به شورشیان حاضر در سوریه بپیوندد می گوید : این جنگ فقط برای مردم سوریه نیست بلکه علیه تمام مردم سنی جهان است.

بر همین اساس مبلغان افراطی تلاش می کنند تا با دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی آتش جنگ سوریه را همچنان روشن نگه دارند.

 

 

کد خبر 2081839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha