۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۵۶

مهر گزارش می دهد؛

فرودگاه خرم آباد؛ 70 سال سابقه و دیگر هیچ/ یک عمر سرگردانی در مسیر خرم آباد - تهران

فرودگاه خرم آباد؛ 70 سال سابقه و دیگر هیچ/ یک عمر سرگردانی در مسیر خرم آباد - تهران

خرم آباد - خبرگزاری مهر: از زمانیکه ایده احداث فرودگاه در خرم آباد داده شد و این زیرساخت حمل و نقل در این استان پا گرفت نزدیک به 70 سال می گذرد تا همچنان تنها افتخار این فرودگاه هفت دهه سابقه آن باشد و دیگر هیچ.

به گزارش خبرنگار مهر، فرودگاه خرم آباد علی رغم 70 سال سابقه متاسفانه با رکودی کهن دست در گریبان است، رکوردی که تعداد پروازهای این فرودگاه را "کژدار و مریز" نگه داشته و تنها پروازهای مسیر تهران - خرم آباد و بالعکس توفیق نشست و برخواست در این فرودگاه را داشته اند.

70 سال پرواز در مسیر خرم آباد - تهران

پس از سالها پیگیری و رفت و آمد و نامه نگاریهای مسئولان استان در حال حاضر این فرودگاه میزبان روزانه یک پرواز از تهران - به سمت خرم آباد و بالعکس است، پروازهایی که به طور عمده بعد از ظهرها برگزار می شود و زمان برگزاری آن در کم میلی مردم به استقبال از این پروازها بی تاثیر نبوده است.

در طول 70 سال گذشته کمتر پیش آمده است که فرودگاه خرم آباد به عنوان تنها فرودگاه لرستان شاهد پروازی غیر از پرواز تهران - خرم آباد باشد، البته یک بار پرواز خرم آباد - مشهد دایر شد که دوامی نداشت.

وضعیت رکود پروازهای فرودگاه خرم آباد در آخرین دیدار پرسنل فرودگاه با نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد نیز مورد اشاره قرار گرفت تا حجت الاسلام میرعمادی نیز در این زمینه انتقاداتی را مطرح کند، انتقاداتی که حکایت دل پردرد مردم این استان از وضعیت این فرودگاه 70 ساله است.

شکستن رکود فرودگاه خرم آباد در گرو ورود بخش خصوصی

در این دیدار اسفندیار کیانی مدیر فرودگاه خرم آباد به سوابق احداث این فرودگاه اشاره کرد و بیان داشت: سنگ بنای فرودگاه خرم آباد در سال 1322 گذاشته شد و این فرودگاه در برهه های مختلف توسعه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه فرودگاه خرم آباد امروز به عنوان یک فرودگاه مدرن فعالیت خود را ادامه می دهد، بیان داشت: این فرودگاه دارای بهترین دستگاههای ناوبری و تجهیزات و امکانات لازم است به طوریکه می توان فرودگاه خرم آباد را در ردیف فرودگاههای مدرن کشور قرار داد.

کیانی به مشکلات و چالشهای فرودگاه خرم آباد اشاره کرد و بیان داشت: در صورت ورود بخش خصوصی قوی، خلاق و توانمند به حوزه حمل و نقل هوایی در استان می توان بسیاری از مشکلاتی را که امروز فرودگاه خرم آباد با آن دست در گریبان است را رفع کرد.

وی شکستن رکود فرودگاه خرم آباد را در گرو ورود بخش خصوصی دانست و بیان داشت: در این صورت است که می توان به توسعه فرودگاه خرم آباد و صنعت حمل و نقل هوایی در استان امیدوار بود.

70 سالگی فرودگاه خرم آباد؛ امیدبخش و هشدار دهنده!

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد نیز در این دیدار 70 سالگی فرودگاه خرم آباد هم امیدبخش و هم هشدار دهنده دانست و بیان داشت: امیدبخش از این جهت که این سابقه نشان می دهد لرستان از یک ظرفیت و توانمندی بالایی برای توسعه صنعت حمل و نقل هوایی برخوردار است و هشدار دهنده از آن جهت که علی رغم گذشت 70 سال از تاسیس فرودگاه خرم آباد امروز جایگاه این فرودگاه در کشور در کجا قرار دارد.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه سابقه 70 ساله فرودگاه در خرم آباد نشان می دهد که لرستان دارای موقعیت استراتژیک و حساسی است به طوریکه هفت دهه قبل ضرورت احداث فرودگاه در این استان احساس شده است، افزود: با این حال باید اکنون به این سوال پاسخ دهیم که فاصله فرودگاه خرم آباد با دیگر فرودگاههای کشور چقدر است و جایگاه ما در مقایسه با فرودگاههای داخلی و بین المللی کجا قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه این سابقه 70 ساله و وضعیت کنونی فرودگاه خرم آباد از طرفی جای نگرانی دارد، عنوان کرد: متاسفانه از فرودگاه خرم آباد برای توسعه اقتصادی استان استفاده نشده است در حالیکه این فرودگاه با توجه به موقعیت جغرافیایی استان می توانست به عنوان محور تبادلات اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

بی توجهی به نیاز مردم در برقراری پروازها

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه تاکنون فرودگاه خرم آباد تنها شاهد پرواز خرم آباد - تهران و بالعکس بوده ایم، عنوان کرد: چرا سلیقه و نیاز مردم استان در این زمینه مورد توجه قرار نمی گیرد.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه بسیاری از لرستانیها در دیگر استانهای کشور فعالیت و زندگی می کنند، عنوان کرد: در صورت دایر شدن پرواز به مقاصد این استانها می توان شاهد استقبال مردم بود.

وی با بیان اینکه همه سرمایه گذاری و فشار مسئولان بر روی افزایش و راه اندازی پروازهای تهران - خرم آباد بوده است، یادآور شد: مسئولان و متولیان امر باید ببینند نیاز مردم به چه پروازهایی است تا مردم نیز از پروازهای این فرودگاه استقبال کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: برای تامین نیازهای مردم در این بخش باید ضمن نیاز سنجی، کار کارشناسی لازم صورت گیرد.

ضرورت منظم برگزار شدن پروازهای فرودگاه خرم آباد

حجت الاسلام میرعمادی همچنین خواستار منظم برگزار شدن پروازهای فرودگاه خرم آباد شد و گفت: مردم برای امور زندگی خود برنامه ریزی دارند و اگر پروازها منظم برگزار شود می توان اطمینان مردم را به دست آورد وگرنه بی نظمی در برگزاری پروازها جز ضرر چیز دیگری ندارد.

وی همچنین تبلیغ برای استقبال مردم از پروازهای فرودگاه خرم آباد را بسیار ضعیف دانست و بیان داشت: تا زمانیکه ما نتوانیم با اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب فرهنگ استفاده از حمل و نقل هوایی را در استان نهادینه کنیم نتوانسته ایم از سرمایه عظیمی که در فرودگاه خرم آباد نهفته است استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه جلب مردم و مشتریان حمل و نقل هوایی نیازمند تبلیغ مناسب است، عنوان کرد: ارتقا فرودگاه خرم آباد فقط به ایجاد تجهیزات و امکانات نیست بلکه باید ارتقا همه جانبه باشد.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر ضرورت ورود بخش خصوصی برای تبلیغ و معرفی مزایای سفرهای هوایی و ظرفیتهای فرودگاه خرم آباد، بیان داشت: از مردم هم انتظار داریم در این زمینه صنعت حمل و نقل هوایی را همراهی کنند تا بتوان از سرمایه وجود یک فرودگاه مدرن در استان نهایت استفاده را برد.

کد خبر 2081857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha