۲ تیر ۱۳۹۲، ۹:۳۰

تحولات ترکیه؛

تجمع گسترده در میدان تقسیم/پلیس با خودروهای آبپاش پاسخ معترضان را داد

تجمع گسترده در میدان تقسیم/پلیس با خودروهای آبپاش پاسخ معترضان را داد

هزاران مخالف دولت ترکیه بار دیگر با تجمع در میدان تقسیم استانبول بر ادامه اعتراضات تا دستیابی به هدف خود تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاگس آنسایگر، تجمع هزاران نفر از مخالفان "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه در میدان تقسیم استانبول پلیس این شهر را به واکنش واداشت.

بر این اساس هزاران نفر از شهروندان استانبول با تجمع در میدان تقسیم بر ادامه اعتراضات هفته های اخیر تا دستیابی به اهداف خود تاکید کردند.

این نخستین تجمع معترضان در میدان تقسیم پس از پاکسازی این منطقه توسط پلیس ترکیه است. بر این اساس مخالفان دولت ترکیه در این تجمع مسالمت آمیز با دادن گل به نیروهای پلیس خواستار همکاری آنان شدند که این اقدام با حمله پلیس و استفاده از خودروهای آبپاش و شلیک اشک آور مواجه شد.

این در حالی است که "رجب طیب اردوغان" بار دیگر نیروهای مخالف داخلی و خارجی را مسئول ناآرامی های اخیر در ترکیه دانست.

وی که در جمع حدود 15 هزار نفر از هواداران حزب عدالت و توسعه در شهر سامسون واقع در کرانه دریای سیاه سخن می گفت مدعی شد این افراد با هماهنگی یکدیگر اعتراضات هفته های گذشته را رهبری کرده اند.

به گفته اردوغان تنها برنده این اعتراضات، دشمنان ترکیه بوده اند و بازنده اصلی نیز اقتصاد کشور بوده است. وی افزود اعتراضات اخیر ترکیه موجب تخریب وجهه این کشور در عرصه بین المللی شده است. نخست وزیر ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود معترضان را متهم به اقدامات توهین آمیز علیه دین اکثریت مردم ترکیه کرد و گفت: آنها می خواهند در مساجد به میگساری بپردازند، اما دعای مردم ما برای بر هم زدن نقشه های آنها کافی است.

کد خبر 2082192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha