۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۱۱

11 کشته و مجروح در ارتفاعات پاکستان؛

حمله‌ تروریستی به کوهنوردان در کمپ نانگاپاربات/ کوهنورد ایرانی سالم است

حمله‌ تروریستی به کوهنوردان در کمپ نانگاپاربات/ کوهنورد ایرانی سالم است

گروهی از کوهنوردان کشورهای مختلف از جمله یک ورزشکار ایرانی که برای صعود به ارتفاعات ناگاپاربات پاکستان اقدام کرده بودند مورد حمله تروریست‌ها قرار گرفتند.

 به گزارش خبرنگار مهر، در این صعود کوهنوردانی از کشورهای چین، روسی، اوکراین و ایران حضور داشتند که در کمپ اصلی نانگاپاربات مورد حمله یک گروه تروریستی قرار گرفتند. بر اساس گزارش‌های اولیه در این حمله ناجوانمردانه 11 کوهنورد کشته و مجروح شده‌اند. در پی این حمله تروریستی ارتش پاکستان وارد عمل شده تا جان کوهنوردان باقیمانده را نجات دهد.

فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران گزارش داد که مهدی قلی‌پور، ورزشکار ایرانی که بر روی ارتفاعات این قله به همراه تونچ فیندیک(کوهنورد ترکیه‌ای) و یک کوهنورد نپالی برای صعود تلاش کرده است در سلامت کامل به سر می‌برد. این سه کوهنورد در کمپ دو این قله به سر می‌برند.

"نانگاپاربات" در شمال پاکستان و در غرب هیمالیا واقع شده است. این قله را نهمین قله بلند دنیا و دومین کوه مرتفع پاکستان(پس از K2) می‌دانند. جبهه جنوبی این کوه بلندترین جبهه سنگی دنیاست که از کمپ اصلی بیش از چهار کیلومتر بلندا دارد و تا به امروز تنها 4 صعود از طریق رخ جنوبی با موفقیت همراه بوده است.

کد خبر 2082226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha