۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۳۰

حامیان اسنودن به دنبال انتقال وی به ایسلند هستند

حامیان اسنودن به دنبال انتقال وی به ایسلند هستند

حامیان افشاگر جاسوسی اطلاعاتی آمریکا از آمادگی خود برای انتقال وی از هنگ کنگ به ایسلند خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استاندارد، حامیان "ادوارد اسنودن" اعلام کردند سه فروند هواپیما در هنگ کنگ آماده انتقال وی به ایسلند هستند.

"اولافور سیگوروینسون" از حامیان اسنودن با اعلام این مطلب به یک روزنامه سوئدی گفت این هواپیماها به منظور جلوگیری از شناسایی اسنودن توسط نیروهای آمریکایی در نقاط مختلفی از هنگ کنگ قرار دارند.

سیگوروینسون افزود زمان خروج اسنودن از هنگ کنگ بستگی به روند تحولات آتی خواهد داشت. به گفته وی افشاگر جاسوسی اطلاعاتی دولت آمریکا شبکه ای از حامیان دارد که خود را مسئول حفظ امنیت وی می دانند. در بین این حامیان گروه حامی ویکی لیکس، اعضای حزب دزدان دریایی و فعالان حوزه فناوری اطلاعات دیده می شوند.

در همین حال "بیرگیتا یونسدوتیر" از اعضای حزب دزدان دریایی در پارلمان ایسلند از طرح موضوع انتقال اسنودن به این کشور در جلسه پارلمان خبر داد. وی در گفتگو با یک شبکه رادیویی تاکید کرد برای اعطای پناهندگی به این جوان 29 ساله، وی باید در ایسلند باشد. به گفته یونسدوتیر خطر اعدام در آمریکا افشاگر اطلاعاتی را تهدید می کند و ایسلند باید برای نجات وی از این وضع، اقدام کند.

این در حالی است که مقامات دولت ایسلند در مورد امکان اعطای پناهندگی به مامور سابق سازمان سیا ابراز تردید کرده اند. گفتنی است روز گذشته وزارت دادگستری آمریکا رسما اسنودن را به جاسوسی علیه این کشور متهم و دستور بازداشت وی را صادر کرد.   

کد خبر 2082276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha