۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۵۶

قطبی خبر داد:

سال گذشته بیش از 290 زندانی در قم آزاد شدند

سال گذشته بیش از 290 زندانی در قم آزاد شدند

قم - خبرگزاری مهر: مدیر اداره کل زندان های استان قم از آزادی 299 زندانی بدهی دیه و جرایم غیر عمد در استان قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد قطبی در مصاحبه مطبوعاتی که ظهر یکشنبه درسالن جلسات اداراه کل زندان های استان قم برگزار شد؛ اظهار داشت: در سال گذشته 299 زندانی آزاد شدند که 117 مورد آن پرداخت دیه و 188 نفر نیز جرایم غیر عمد داشتند و کل بدهی دیه آن ها هفت میلیارد و 500 میلیون تومان بود که از طرف ستاد دیه داده شد.

وی ادامه داد: نصب دوربین های مدار بسته و سیستم ویدیو کنفرانس، استفاده از نرم افزار جامع و آسان برای ذخیره اطلاعات شخصی و قضایی زندانیان از جمله کاهایی است که در زندان های استان قم انجام شده است.

مدیر اداره کل زندان های استان قم عنوان کرد: در استان قم تمام زندانیان شرور و دارای بیماری های خاص و رفتارهای بد و زندانیان جرایم غیر عمد از یکدیگر به تفکیک سن جدا شده اند و در قم این عمل 99 درصد صورت گرفته و فقط در زندان زنان مشکل کمبود مکان وجود داشت که با ساخت کانون پرورش فکری این مسئله برای بانوان نیز حل می شود.

وی ابراز داشت: 100 زندانی تحت حمایت اداره کل کمیته امداد هستند و 963 زندانی نیز تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان هستند و در سال گذشته 117 زندانی از سوی این انجمن با کمک 250 میلیون تومانی خیرین استان آزاد شدند و در این باره 600 میلیون تومان تخفیف شامل زندانیان شد.

قطبی تصریح کرد: مراقبت های کامل بهداشتی و درمانی، اجرای دقیق برنامه ها جهت کاهش آسیب و تحت پوشش قرار دادن خانواده های زندانیان از جمله برنامه هایی است که صورت گرفته است.

مدیر اداره کل زندان های استان قم با اشاه به اشتغال زندانیان یادآور شد: 550 نفر در زندان داخل و 50 نفر نیز در زندان باز در حال اشتغال هستند که 50 درصد درآمد آن ها به خانواده آن ها، 30 درصد برای خودشان و 20 درصد دیگر آن نیز سپرده گذاری شده و بعد از آزاد شدن به خودشان داده می شود و تا پایان سال تعداد شاغلان در زندان ارتقا می یابد.
 

کد خبر 2082606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha