۴ تیر ۱۳۹۲، ۹:۲۲

سیر و سلوک با پینوکیو در یک کتاب

سیر و سلوک با پینوکیو در یک کتاب

پینوکیو، داستان سیر و سلوک بشر در این دنیاست. راهی که همه ما باید بپیماییم تا به انسانی واقعی و کامل بدل شویم. «پینوکیو» عنوان دومین داستان از مجموعه قصه‌های دوست داشتنی دنیا برای بچه‌هاست که از سوی انتشارات قدیانی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، «روزی روزگاری پیرمردی بود به نام ژپتو. او نجار بود و تنها زندگی می‌کرد. در تمام مدت زندگی‌اش، همیشه دلش می‌خواست بچه‌ای داشته باشد. برای همین روزی تصمیم گرفت که با تکه‌ای چوب برای خودش عروسک چوبی درست کند...»

بیش از 300 سال از نوشته شدن داستان پینوکیو می‌گذرد و این داستان تا به حال بارها و بارها بازنویسی و منتشر شده است. بر اساس این کتاب، فیلم‌های سینمایی، انیمیشن، سریال و نمایش‍‌های زیادی ساخته شده؛ پینوکیو، داستان سیروسلوک بشر در این دنیاست. راهی که همه ما باید بپیماییم تا به انسانی واقعی و کامل بدل شویم. در راه انسان، وسوسه‌ها و خطرهای زیادی وجود دارد اما همه ما مثل پینوکیو، فرشته‌ای داریم(عقل و وجوان) که ما را به سوی راستی و درستی راهنمایی می‌کند.

 

«پینوکیو» عنوان دومین داستان از مجموعه قصه‌های دوست‌داشتنی دنیا برای بچه‌هاست که از سوی انتشارات قدیانی منتشر شده. لیندا جنینگز، بر اساس داستان کارلو کلودی این داستان را بازنویسی و پیتر استیونسن آن را تصویرگری کرده است.

 علی کاشفی خوانساری هم داستان پینوکیو را که پیش از این به همت صادق چوبک و مصطفی رحماندوست به فارسی برگردانده شده بود، ترجمه کرده است. پینوکیو را قدیانی به قیمت 1500 تومان در 1100 نسخه و 31 صفحه منتشر کرده است.

کد خبر 2082706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha