انفجار و تیراندازی در نزدیکی کاخ کرزای همزمان با سفر نماینده ویژه آمریکا به کابل

انفجار و تیراندازی در نزدیکی کاخ کرزای همزمان با سفر نماینده ویژه آمریکا به کابل

یک منبع از وقوع چندین انفجار و تیراندازی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در شهر کابل در پی سفر نماینده ویژه آمریکا به افغانستان و پاکستان به کابل با هدف گفتگو با رهبران افغانی درباره مذاکره صلح با طالبان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری شینهوا گفت: چندین انفجار و تیراندازی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در شهر کابل شنیده شد و طالبان مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است.

هنوز هیچ گزارشی درباره تلفات این حملات که ساعت 6:30 صبح روی داد، منتشر نشده است.

ماشین های آتش نشانی برای خاموش کردن آتش که از فاصله دور قابل رویت بود، و آمبولانس ها برای رساندن مجروحین به بیمارستان کمی پس از حمله افراد مسلح در محل حادثه حاضر شدند.

شبکه های افغانی گزارش دادند که بیش از 12 انفجار در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری که ماهیت آن انتحاری اعلام شده، روی داده است و افراد مسلح در تلاش برای حمله به درب شرقی کاخ بودند.

این حمله تنها چندین ساعت پیش از سخنرانی حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان در کاخ ریاست جمهوری روی داد و نیروهای دولتی پس از این انفجارها فورا تمام نقاط کاخ را محاصره کردند.

از سوی دیگر این حمله درست در زمان سفر نماینده ویژه آمریکا به افغانستان و پاکستان به کابل با هدف گفتگو با رهبران افغانی درباره مذاکره صلح با طالبان روی می دهد.

شینهوا در ادامه می نویسد: طالبان هفته گذشته دفتر سیاسی خود را در دوحه قطر با هدف آغاز مذاکرات صلح با دولت آمریکا آغاز کرد و انفجارها و تیراندازی ها در کابل تا زمان آغاز نشست ادامه دارد.

کد خبر 2083199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha