۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۸

تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ـ2

کارخانه گوشتکوب‌سازی هم به روابط عمومی نیاز دارد

کارخانه گوشتکوب‌سازی هم به روابط عمومی نیاز دارد

پدر علم روابط عمومی ایران در دومین مراسم تقدیر از سرآمدان روابط عمومی کشور گفت: روابط عمومی نباید یک شغل باز باشد و هرکس بر اساس هر ارتباطی درون آن قرار بگیرد، بلکه باید با تخصص و دانش همراه باشد. بر این اساس، کارخانه گوشتکوب‌سازی هم به روابط عمومی نیاز دارد تا بفهمد مردم محصولات این کارخانه را می‌خواهند یا نه.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین دوره آیین معرفی و تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران صبح امروز سه شنبه 4 تیر با حضور مدیران و مسئولان روابط عمومی و پیشکسوتان این عرصه مانند باقر ساروخانی در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما آغاز شد.

باقر ساروخانی، پدر علم روابط عمومی ایران در این مراسم گفت: من اطلس سرآمدی روابط عمومی‌ها را در 6 بعد تدوین کردم و به دوستان برگزار کننده‌ام مراسم سپردم که اولین بعد آن به نظر من اعتقادی است. روابط عمومی سرآمد و ضامن توسعه پایدار است و توسعه پایدار را هم نمی‌توان بدون توسعه انسانی تعریف کرد. در خط میانی وجود روابط عمومی برای هر سازمانی ضروری است و بدون در نظر گرفتن آن نمی‌توان شکوفایی یک سازمان را متصور شد.

وی افزود: در بعد فردی هم داشتن روابط عمومی اهمیت زیادی دارد بنابراین در مرحله اول تدوین اطلس سرآمدی روابط عمومی‌ها 3 اعتقاد سه وجهی و سپس حضور سه وجهی داریم. همیشه اعتقاد داشته‌ایم که روابط عمومی در اعتلا و بقای هر سازمانی موثر است و نمی‌توان سازمانی ایجاد کرد که روابط عمومی نداشته باشد. من اگر بخواهم کارخانه گوشتکوب‌سازی درست کنم باید از طریق روابط عمومی کارخانه‌ام بدانم مردم چنین محصولی را می‌خواهند یا نه و اگر می‌خواهند چه ایده آل‌هایی در مورد آن دارند.

پدر علم روابط  عمومی ایران ادامه داد: در پیدایش و بقای روابط عمومی اصل بر پویایی و انطباق است، من هر لحظه نیاز دارم بدانم دیدگاه مردم نسبت به یک موضوع چقدر تغییر پیدا کرده است. نکته دیگر در اصل اعتلا است. روابط عمومی باید شش تنفسی باشد، مدیریت باید بر اساس خواست مردم باشد و دانستن خواسته مردم از طریق روابط عمومی میسر می‌شود. نکته مهم سخنان من این است: روابط عمومی برتر، جامعه برتر یا بهتر بگوییم جامعه برتر، روابط عمومی برتر.

ساروخانی گفت: حتماً باید در کنار شاخص‌های سرآمدی منشور سرآمدی روابط عمومی‌ها را هم تدوین کنیم، منشور ما هم باید براساس ابعاد کیفیتی تدوین شود. نکته بعدی این است که داوری‌های ما در مورد فعالیت روابط عمومی‌ها هم باید در سه وجه شناختی، انگیزشی و اعتماد بی‌طرفی استوار باشد. دیگر اینکه سامان‌بخشی، هدایت، کنترل و نظارت نیز باید در سازمان روابط عمومی‌ها جاری باشد.

وی در بخشی از سخنانش گفت: روابط عمومی نباید یک شغل باز باشد و هرکسی بر اساس هر ارتباطی درونش قرار گیرد، بلکه  باید با تخصص و دانش همراه باشد. این استانداردسازی است. روابط عمومی‌ها اگر نتوانند بهترین نیروها را جذب کنند، موفق نخواهند بود.

این محقق گفت: موضوع روابط عمومی‌ها چقدر در مدارس، کتاب‌های درسی و سخنان معلمان ما وجود دارد؟ اگر قرار است بچه‌های ما فردا مدیران این جامعه باشند، جا دارد با روابط عمومی از کودکی آشنا شوند، حال سئوال ما این است که معلمین ما چقدر با روابط عمومی آشنایی دارند. بنابراین از نهادی مانند سازمان صدا و سیما انتظار می‌رود تا روابط عمومی را به عنوان شاخص توسعه پایا معرفی کند. یک کارمند بانک می‌تواند با خوش اخلاقی و تخصص خود چک من را نقد کند، اما این همه مباحث روابط عمومی نیست، روابط عمومی ارتباط خلاق و گونه‌ای از رسالت است و امری نیست که به راحتی دست یافتنی باشد.

در ادامه این مراسم پیام کریستف جینیستی، رئیس انجمن بین‌المللی روابط عمومی خطاب به دومین دوره آیین معرفی و تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران قرائت شد و محمد کرمپور معاون وزیر ارتباطات نیز به عنوان مهمان این مراسم به بیان سخنانی پرداخت.

کد خبر 2083330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha