۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۴

قاسمی مطرح کرد:

پالایشگاه لاوان دومین هاب صادرکننده محصولات نفتی می‌شود/ افزایش کیفیت تولید بنزین در کشور

پالایشگاه لاوان دومین هاب صادرکننده محصولات نفتی می‌شود/ افزایش کیفیت تولید بنزین در کشور

لاوان - خبرگزاری مهر: وزیر نفت از تبدیل پالایشگاه جزیره لاوان به دومین هاب صادرکننده محصولات نفتی خبر داد و گفت: با توسعه این پالایشگاه علاوه‌بر اشتغالزایی و کسب درآمدهای صادرات نفتی برای استان هرمزگان، می توان با اقدام انجام طرح‌هایی که در نظر گرفته شده است، هاب دوم صادرات نفتی کشور در منطقه را بدست آوریم.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی صبح سه ‌شنبه در مراسم بهره برداری از طرح توسعه و بهینه‌‌سازی پالایشگاه نفت لاوان با بیان اینکه طی هشت سال اخیر در بخش توسعه فرآورده‌های نفتی در کشور علاوه بر کیفی سازی محصولات نفتی، شاهد توسعه کمی در این عرصه نیز بوده ایم، اظهار داشت: ایران به عنوان دومین کشور در ذخایر نفتی جهان، در چند سال گذشته سوخت نفتی خود به ویژه بنزین را از خارج وارد می‌کرد اما در دولت نهم و دهم اقداماتی در این عرصه صورت گرفت که می‌توان کیفی‌سازی محصولات را یکی از این اقدامات دانست که موجب شد تا کیفیت بنزین تولید داخل از یورو 2 به یورو 4 ارتقا یابد و اگر این موضوع صورت نمی‌گرفت مشکلات زیست محیطی و آلودگی در کلان شهرها داشتیم.

وی از کیفی‌سازی بنزین تولیدی پالایشگاه‌های بندرعباس، اصفهان و تبریز در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: با افزایش کیفیت تولیدات بنزین این سه پالایشگاه به یورو 4 تمامی تولیدات فرآورده های نفتی کشور مطابق با این استاندارد خواهد شد.

وزیر نفت به توسعه کیفی پالایشگاه‌های کشور طی سال‌های اخیر اشاره کرد و بیان داشت: طی هشت سال اخیر با توجه به بروز برخی مشکلات و فشارهای خارجی از جمله تحریم‌ها در توسعه صنعت نفتی تحولات بزرگی در کشور رقم خورده است.

قاسمی تصریح کرد: یکی از نگرانی‌ها پس از ایجاد تحریم‌ها، تأمین بنزین مورد نیاز از خارج از مرزها بود اما اکنون می‌توانیم با اتمام پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس جز صادرات کنندگان بنزین در جهان شویم.

وی از تبدیل پالایشگاه جزیره لاوان به دومین هاب صادرکننده محصولات نفتی خبر داد و گفت: با توسعه این پالایشگاه علاوه‌بر اشتغال‌زایی و کسب درآمدهای صادرات نفتی برای استان هرمزگان، می‌توان با اقدام انجام طرح‌هایی که در نظر گرفته شده است، هاب دوم صادرات نفتی کشور در منطقه را بدست آوریم.

وزیر نفت همچنین با اشاره به اختصاص رتبه چهارم پالایشگاه چابهار در صنعت نفت به عنوان هاب سوم صادرات فرآورده نفتی کشور در منطقه در آینده‌ای نزدیک در تشریح اقدامات صورت گرفته در میادین نفتی خلیج فارس، تصریح کرد: در حال حاضر طرح توسعه هفت میدان نفتی آغاز شده، همچنین 2 میدان نیز طی سه سال گذشته یا طرح توسعه آن‌ها آغاز یا گسترش یافته است.

قاسمی خاطرنشان کرد: امیدواریم با توسعه این میدان‌ها بتوانیم میزان تولید خود را به یک میلیون بشکه افزایش دهیم.

ابراهیم عزیزی استاندار هرمزگان نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز دستاوردهاي هشت ساله دولت‌هاي نهم و دهم در استان هرمزگان يك رساله عملي از حرف مشترك تمام مردم ايران كه همان "ما مي‌توانيم" است.

نمانیده عالی دولت در هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان امروز به بركت خدمات صادقانه خدمتگذاران نظام جمهوري اسلامي ايران در بسياري از حوزه‌ها سرآمد است اضافه کرد: ارتقای حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، عمرانی، گردشگری در طول عمر دولت‌های نهم و دهم بي‌نظير بوده است و امروز مردم دريادل و ولايت مدار هرمزگان شاهد يك تحول مهم اقتصادي و اجتماعي هستند كه با افتتاح پروژه‌هاي باقيمانده اين جايگاه باز هم ارتقا مي‌يابد.

وی ادامه داد: هرمزگان در دولت‌های نهم و دهم رشد شتابان توسعه را تجربه کرده و در بسیاری از شاخص‌ها از میانگین ملی جلوتر است، این استان به شهادت آمار و اندازه شاخص‌ها در زمینه سرمایه گذاری، ایجاد زیرساختها، مهار بیکاری، بهبود فضای کسب و کار، افزایش درآمد موفقیت‌های چشمگیری به دست آورده است.

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های مهر ماندگار استان نیز گفت: در استان 51 طرح مهر ماندگار وجود دارد که 13 طرح آن به بهره برداری رسیده و 11 طرح در شرف افتتاح است و باقیمانده نیز در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد. 

کد خبر 2083404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha