حسن احمدی سه داستان جنگی نوشت/ تا وقتی زخمی خون‌چکان هست جنگ ادامه دارد

حسن احمدی سه داستان جنگی نوشت/ تا وقتی زخمی خون‌چکان هست جنگ ادامه دارد

یک نویسنده دفاع مقدس معتقد است که تا وقتی زخمی خون‌چکان وجود دارد و تا هنگامی که خیابان‌ها و کوچه‌های ما به نام آدم‌هایی است که از همه زندگی خود گذشتند، جنگ ادامه دارد و باید درباره آن نوشت. به همین جهت او، سه داستان تخیلی درباره دفاع مقدس نوشته است.

حسن احمدی، نویسنده کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار سه داستان دفاع مقدس خبر داد و افزود: «آدم بزرگ‌ها هم بچه‌ می‌شوند»، «نامه‌های خط خطی» و «جوجه‌های نه چندان تخس» سه تک داستان هستند که به جنگ و وقایع آن سال‌ها می‌پردازند. این داستان‌ها، فضایی تخیلی دارند و از جنگی می‌گویند که تلخ و نکوهیده بود، اما چون به ما تحمیل شد، به ناچار آن را با تمام بدی‌هایش پذیرفتیم و به دفاع از دین و ناموس و سرزمین خود پرداختیم.

نویسنده کتاب «باران که می‌بارید» در پاسخ به این‌که کودک و نوجوان امروز، سابقه ذهنی از آن دوران ندارد، پس چگونه می‌توان درباره سال‌های جنگ نوشت، گفت: جنگ، بخشی از زندگی و قسمت مهمی از تاریخ سرزمین ماست و تا وقتی زخمی خون چکان وجود دارد و تا هنگامی که خیابان‌ها و کوچه‌های ما به نام آدم‌هایی است که از همه زندگی خود گذشتند، جنگ ادامه دارد و باید درباره آن نوشت.

احمدی، نوشتن درباره جنگ را همان اندازه مهم دانست که پرداختن به حواشی آن را؛ به گفته او کودکان و نوجوانان امروز از یک‌سو باید جنگ و رشادت‌های رزمندگان ایرانی را بشناسند و از طرف دیگر با درد و رنج مادرانی که تنها فرزند خود را فدای این مرز و بوم کردند یا بچه‌هایی که با یاد و خاطره‌ پدران خود بزرگ شدند، آشنا شوند.

«آدم بزرگ‌ها هم بچه‌ می‌شوند»، «نامه‌های خط خطی» و «جوجه‌های نه چندان تخس» از حسن احمدی  را نشر قاصدک منتشر می‌کند.

کد خبر 2083473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha