۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۰۲

حسین معدنی در گفتگو با مهر:

بازیکنان تیم ملی ماندن در ترکیب را بلد نیستند/ تفکراتم به ولاسکو نزدیک نیست

بازیکنان تیم ملی ماندن در ترکیب را بلد نیستند/ تفکراتم به ولاسکو نزدیک نیست

مربی تیم ملی والیبال با اشاره به تغییر ترکیب دوازده نفره این تیم برای دیدار با آلمان و جایگزینی داودی و کمالوند به جای حمزه زرینی و پوریا فیاضی گفت: بازیکنان باید یاد بگیرند که خود را به ترکیب تیم ملی تحمیل کنند اما ولاسکو به هر بازیکنی که فرصت می دهد، نمی تواند خود را حفظ کند.

حسین معدنی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش که "دلیل اصلی کنار گذاشتن حمزه زرینی و پوریا فیاضی از ترکیب تیم ملی پس از دو دیداری که تیم ملی برابر روسیه و صربستان داشت، چیست"؟، اظهارداشت: تنها ایراد تیم ایران این است که هنوز ترکیب ثابت و شناخته شده‌ای ندارد. بازیکنان باید یاد بگیرند که خود را به ترکیب تیم ملی تحمیل کنند اما ولاسکو به هر بازیکنی که فرصت می‌دهد، نمی تواند خود را حفظ کند.

وی ادامه داد: ترکیب تیم ملی برای هر بازی تغییر می‌کند چون هنوز بازیکنان به پختگی کامل نرسیده‌اند و با وجود داشتن تجربه زیاد، کاری می‌کنند که سرمربی مجبور به کنار گذاشتن‌شان شود. آنها باید یاد بگیرند که ترکیب تیم ملی بمانند.

مربی تیم ملی والیبال با اشاره به حمزه زرینی گفت: زرینی جزو بازیکنان کاملا با تجربه تیم ملی است که در مسابقات مختلفی شرکت داشته اما گاهی به گونه‌ای بازی می‌کند که انگار بازی اولش است یا بار اول است در ترکیب تیم ملی قرار می‌گیرد. این اشتباهات که بعضا به صورت متوالی تکرار می‌شود، توسط بازیکنی مانند زرینی اصلا قابل قبول نیست. اینکه زرینی توانایی‌هایی که به دست می‌آورد، بازیابی کند و از آنها برای بازی خوب استفاده کند، سخت است.

این مربی در مورد کنار گذاشتن پوریا فیاضی هم خاطرنشان کرد: فیاضی در لیگ گذشته واقعا عالی کار کرد. در حد فوق‌العاده بود اما در جریان دیدارهای تیم ملی گاهی خوب بود و گاهی نه؛ در واقع او هم خودش نتوانست موقعیتش را در ترکیب تیم ملی حفظ کند. در حالیکه بر روی او سرمایه گذاری خوبی شده بود و می‌توانست خودش را به تیم ملی تحمیل کند. 

معدنی یادآور شد: در واقع تغییر بازیکنان بیشتر مربوط به دریافت کننده‌ها می‌شود و البته تا حدی هم پشت خط زن.

"پس کنار گذاشتن آرش کشاورزی پیش از دیدار با صربستان هم به همین دلیل بود"؟، وی در پاسخ به این پرسش گفت: بله؛ آرش هم در اردوی بلغارستان تست شد اما نتوانست موقعیت خود را حفظ کند.

حسین معدنی در پایان تصریح کرد: البته و در مجموع تغییر و جابه جایی بازیکنان رقابت سالم و خوبی را میان آنها ایجاد می‌کند اما در عین حال بازیکنان باید تلاش کنند تا بتوانند در ترکیب تیم ملی قرار گرفته و موقعیت خود را در این ترکیب حفظ کنند.

مربی تیم ملی والیبال همچنین در مورد ماندنش در تهران برای تمرین دادن دیگر بازیکنان به هنگام سفرهای تیم ملی و این پرسش که "امکان نداشت که این کار به صورت گردشی میان شما و سیچلو انجام شود"؟، گفت: خولیو ولاسکو از نظری کاری خیلی وابسته به سیچلو است. آنها در کار هماهنگی خوبی با هم دارند. در واقع تفکرات سیچلو نزدیک به ولاسکو است در حالیکه هنوز خیلی مانده تا تفکرات من و ولاسکو هم نزدیک به هم شود.

کد خبر 2083603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha