۵ تیر ۱۳۹۲، ۲:۰۰

انتظاری از رئیس جمهور منتخب؛

ورزش وزیر برنامه محور و نواندیش می‌خواهد/ نظام جامع ورزش احیا شود

ورزش وزیر برنامه محور و نواندیش می‌خواهد/ نظام جامع ورزش احیا شود

نظام جامع ورزش که اوایل دهه 80 برای ورزش ایران تدوین شد، سالهاست خاک می خورد و هیچ مسئولی تلاش نکرده است آن را اجرا کند. حالا انتظار از رئیس جمهور منتخب این است با انتخاب وزیری کاربلد و "ورزش فهم" این طرح را دوباره احیا و برای پیشرفت ورزش کشور در دستور کار قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، بی‌گمان نقش و جایگاه رفیع ورزش در جامعه امروزی غیر قابل انکار است و در این راستا ، مدیران "برنامه محور" و "نو اندیش" می‌توانند برای تنومند کردن درخت حرفه‌ای، در پرتو اندیشه‌های معقولانه و عالمانه ، ورزش ما را بخوبی آبیاری کنند. اگر این مهم ملکه ذهن ما و قطب نمای حرکت ورزش کشورمان شود، به سهولت می توان خواسته های جامعه و همچنین مسوولان بلندپایه کشور از جمله رییس جمهوری منتخب را از قوه به فعل در آورد.

خوشبختانه دکتر حسن روحانی رییس جمهور منتخب علاقه‌ای وافر به ورزش دارد که در مناظره‌های انتخاباتی به توجه ویژه به این مقوله مهم تاکید کرده و این نکته را گوشزد کرد که قطار ورزش کشور باید بر ریل "نظام جامع ورزش" حرکت کند. به یاد داشته باشیم که در سال 1380 طرح و نظامنامه توسط اساتید دانشگاه‌ها، نخبگان ورزش، فدراسیون‌ها، مربیان و دست اندرکاران مجرب در فاصله یکسال و اندی تدوین و در سال 1382 از سوی دولت تصویب شد.

این طرح جامع در برنامه توسعه چهارم کشور قرار گرفت و در بودجه های سالهای 83 و 84 نیز اثرات خود را نشان داد و حتی چارت و تشکیلات سازمان تربیت بدنی وقت بر اساس نظامنامه تغییر نمود  و اجرا شد ولی با تغییرات دولت، عملا اجرای نظامنامه متوقف شد.

بد نیست بدانیم که نظام جامع ورزش کشور، بیست ساله تدوین شده و تمامی اهداف و مبنای اصول علمی روز ورزش در آن تاکید شده بود. به هرحال امید است که رییس جمهوری منتخب با انتخاب فردی شایسته و خردورز، نظام جامع ورزش که خود به آن تاکید نموده،  اجرایی شود که بطور قطع این حرکت می تواند تحولی سترگ را در عرصه ورزش کشور رقم بزند و به فضای جامعه بالنده ما گرمی و روشنایی بخشد.

کد خبر 2083627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha