اظهارات شماری از سناتورهای افغانی درباره صلح با طالبان/ دو پلیس بر اثر انفجار در بغلان کشته شدند

اظهارات شماری از سناتورهای افغانی درباره صلح با طالبان/ دو پلیس بر اثر انفجار در بغلان کشته شدند

اظهارات شماری از سناتورهای افغانی درباره صلح با طالبان و کشته شدن دو نیروی پلیس بر اثر انفجار بمب در بغلان از جمله رویدادهای اخیر این کشور به شمار می رود. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری صدای افغان، "فضل هادی مسلمیار" رئیس مجلس سنا افغانستان گفت: صلح با انتحار و انزجار به وجود نمی آید و دولت افغانستان باید موضعش را در قبال طالبان تغییر دهد و با جدیت با آنها برخود کند. 

شماری از سناتورهای افغانی ضمن تقبیح حمله‎ امروز سه شنبه طالبان به کاخ ریاست جمهوری اظهار داشتند: گروه طالبان با حمله انتحاری به کاخ ریاست جمهوری نشان دادند که خواهان برقراری و آوردن صلح در افغانستان نیستند. 

مهاجمین مسلح ساعت ۶:۳۰ صبح امروز سه شنبه به کاخ ریاست جمهوری افغانستان حمله کردند. حمله انتحاری به درب ورودی مشترک کاخ ریاست جمهوری و وزارت دفاع این کشور زمانی آغاز شد که ۴ فرد مهاجم همراه با یک خودرو قصد ورود به کاخ با کارت جعلی را داشتند که پس از شک نیروهای امنیتی افغانستان، یکی از آنها اقدام به انفجار خود کرد. 

"هدایت الله رهایی" سناتور استان بامیان در نشست عمومی امروز مجلس سنا افغانستان گفت که گروه طالبان با هدف قرار دادن کاخ ریاست جمهوری بار دیگر نشان دادند که هیچگاه خواهان برقرای صلح در افغانستان نیستند. 

وی خاطر نشان کرد: طالبان هر روز بر مردم و دولت افغانستان حمله می کنند و تعداد زیادی از مردمان بی گناه را می کشند، چرا دولت برای صلح به آنها دفتر می دهد؟ و از چه طریقی می خواهد با آنها صلح کند؟ 

هدایت الله رهایی با اذعان اینکه دولت افغانستان باید دفتر سیاسی طالبان در قطر را مجددا مسدود کند، تاکید کرد: تا زمانیکه گروه طالبان دست از حملات انتحاری برندارند، گشایش این دفتر به ضرر ملت و دولت افغانستان خواهد بود، زیرا طالبان از این دفتر برای تقویت مالی و ارتباطی شان استفاده و حملات خود را در کشور روز به روز قوی تر خواهند کرد. 
 
این در حالیست که تعدادی از سناتوران افغانستان بر این عقیده اند دولت افغانستان خود در حملات انتحاری طالبان دست دارد. 
 
در همین حال داود اساس، عضو مجلس سنای افغانستان با بیان اینکه کرزای در حملات انتحاری در این کشور نقش اساسی دارد، گفت: کرزای در تلاش است تا اوضاع امنیتی را نابسامان سازد، به گونه ای که نشان دهد وضعیت برای انتخابات مساعد نیست و از این طریق پایه های قدرتش را در کشور مستحکم تر کند. 
 
در حالی که کمتر از یک هفته از گشایش دفتر سیاسی طالبان در قطر می گذرد، تداوم حملات انتحاری از سوی طالبان گویای آن است که هنوز هم این گروه برای گفتگو و مذاکره با دولت افغانستان آماده نیست.
 
شماری از آگاهان بر این عقیده اند که گفتگوهای صلح با طالبان بی نتیجه است، زیرا طالبان در صدد این است تا نظام فعلی این کشور نابود شود که این کار هم غیر ممکن است.
 
دو نیروی پلیس بر اثر انفجار بمب در بغلان کشته شدند
 
روز گذشته بر اثر انفجار يك حلقه بمب كنار جاده ای در شهرستان پلخمري استان بغلان دو سرباز پلیس محلي جان باختند. 
 
"سيد مير وطن دوست" فرمانده پلیس محلي در استان بغلان با تایيد این مطلب افزود: اين بمب به منظور هدف قرار دادن پلیس محلی توسط طالبان جاسازی شده بود كه دو پلیس محلی هنگام گشت زنی با اين بمب کنار جاده ای برخورد کرده و کشته شدند. 
 
گفتنی است پس از آرامش نسبی كه طي دو هفته اخير در استان بغلان برقرار شده بود، اين اولين انفجار است كه در این استان رخ داده است. پس از تاسیس دفتر طالبان در قطر حملات طالبان علیه نيرو هاي ناتو مستقر در استان بغلان و نيرو های امنيتی افغانستان كاهش يافته است.
 
 
 
کد خبر 2083839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha