۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۹

لاریجانی در صحن مجلس:

فقدان تشکیلات مکتبی سیاسی مسیر مردم سالاری کشور را با افت و خیز مواجه کرده است

فقدان تشکیلات مکتبی سیاسی مسیر مردم سالاری کشور را با افت و خیز مواجه کرده است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فقدان تشکیلات مکتبی سیاسی  مسیر مردم سالاری را در کشور با افت و خیز مواجه کرده است، گفت : حضور احزاب و تشکیلات هم در تربیت کادر ورزیده و هم تدوین برنامه کاری برای نظام های مردم سالار دینی ضرورت دارد در غیر این صورت تحقق دموکراسی تا حدی خام و هزینه اداره کشور به دلیل نبودن برنامه مدون و عدم تربیت کادر سیاسی لازم زیاد می گردد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق خود در ابتدای جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت شهدای هفتم تیر اظهار داشت: امام خمینی (ره) پس از حادثه تروریستی هفتم تیر تاثر خود را بیش از هر چیز به جنبه مظلومیت این مردم بزرگ معطوف داشته است .

وی اظهار داشت: منافقین، شهید مطهری را به اتهام دفاع از روحانیت و نظام و مخالفت با افکار انتقادی ترور شخصیت کردند و بعد این مرد الهی را به شهادت رساندند. شهید مفتح که همان درد شهید مطهری را داشت و پیگیری تحقق اندیشه های امام در صحنه دانشگاه بود توسط گروه فرقان ترور شد.

لاریجانی در ادامه افزود: سپس گروه فرقان آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت الله سیدرضی شیرازی، آیت الله قاضی طباطبایی را ترور نمودند و بعدها نیز تعدادی از استوانه های انقلاب در استان ها و امامان جمعه که موثر در شکل دهی فکری مردم بودند توسط منافقین ترور شدند، حضرت آیت الله خامنه ای (دامت برکاته) توسط منافقین ترور شدند که خداوند ایشان را برای انقلاب حفظ نمود، حادثه هفتم تیر در چنین فضایی رخ داد و شخصیت موثر انقلاب، دکتر بهشتی و یارانش در حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شهید بهشتی از ابتدای پیروزی انقلاب با همفکری و همکاری سایر بزرگان انقلاب بنای حزب جمهوری اسلامی را گذاشت که هنوز بعد از سی و اندی سال ثمرات آن حرکت انقلابی در شهر ها دیده می شود و عملا نظام سیاسی مردم سالار را صاحب الگو نمود، ایشان به خاطر به هم ریختگی ابتدای انقلاب مجبور بود هم در شورای عالی انقلاب تدبیر امور کند و هم کاستی های اجرایی دولت موقت را جبران کند و بعد در دوران بنی صدر که منافقان اطراف او را گرفته بودند به مبارزه با ولایت فقیه و نظام نوپای جمهوری اسلامی پرداختند، با ایستادگی کم نظیر جلوی اهداف پلید بنی صدر را گرفت.

رئیس قوه مقننه در ادامه نطق خود گفت: شهید بهشتی استوانه ای برجسته در انقلاب بود و تمام وقت خود را صرف بالندگی انقلاب و نگهداری جمهوری اسلامی نمود، بنی صدر و منافقین از آن جهت با حزب و شهید بهشتی مبارزه می کردند و تهمت انحصار طلبی به آن ها می زدند که حزب ماموریت اصلی خود را عملی نمودن تئوری حکومت اسلامی می دانست و در تربیت کادر و ساماندهی امور در این جهت تلاش نمود. حزب روشن فکران انقلابی و روحانیون را برای این هدف مهم بسیج و با تعالیم تئوریک و سازماندهی لازم از اهداف ولایت فقیه و نظام دفاع می کرد.

وی تصریح کرد: جدای از منافقین در عناد با حزب جمهوری اسلامی برخی افراد داخل انقلاب هم بازی خورده و یا برای قدرت طلبی با حزب جمهوری اسلامی مبارزه می کردند، با تهمت به شهید بهشتی با ضد انقلاب هم نوا می شدند و یا سکوت می کردند. گرچه شخصیت های مهمی چون شهید بهشتی در این معرکه افشاگری ها و تهمت رانی ها با مظلومیت به شهادت رسیدند و حزب جمهوری اسلامی هم به تعطیلی کشیده شد که البته برخی اشکالات و درگیری های داخلی آن هم موثر بود اما مبارزات این مردم بزرگ و همراهان او در حزب چند دستاورد مهم برای جمهوری اسلامی در بر داشت.

رئیس قوه مققنه در ادامه افزود: اول این که در این ماجراجویی پلید نفسانی و منافقانه ضد انقلاب هر چند با هزینه زیاد، اما صراط مستقیم انقلاب برای مردم روشن گردید. مردم با شفافیت ملاحظه کردند که یک طرف حق را بیان می کند و با اعتقاد به امام و راه او جانفشانی می کنند اما طرفین دیگر با هوچی گری و تهمت زدن دست به ترور فیزیکی زدند. این معادله ترور در مقابل منطق افکار عمومی را به حقانیت راه شهید بهشتی متوجه نمود و این یک درس بزرگ برای انقلابیون داخل و خارج که در مبارزه با هم گروهی که دست به ترور می زنند بازنده خواهند بود.

لاریجانی اظهار داشت: فرصت طلبانی که امروز در جهان اسلام با تغییر شرایط مسلمانان دست به خشونت زدند و مسلمان کشی می کنند سرنوشتی محدوم در نابودی خود را پیگیری می کنند. چند روز پیش در مصر به شیعیان حمله کردند و عده ای را به شهادت رساندند و هزاران نفر را در سوریه کشتند، همانگونه که این جریان افراطی در سایر بلاد اسلامی، افغانستان و پاکستان عراق و امروز در لبنان نیز جامعه مسلمانان را جهت تمکین آراء متهجرانه خود تهدید به ترور و کشتار نمودند. البته همانطور که منافقین در پشت صحنه با حمایت غرب فجایع را با ایران و عراق انجام دادند امروز دست مزد خود را گرفتند و آمریکا منافقان را از لیست تروریست ها خارج نمود گروه های تروریستی در بلاد اسلامی نیز با حمایت مخفی و علنی سرویس های غربی به نابسامان نمودن صحنه زندگی مسلمانان پرداختند اما این یک سنت الهی است که نتیجه عمل ظالمانه خود را در همین دنیا دریافت خواهند نمود و ان شاء الله حقایق به زودی بر مسلمانان روشن خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دوم پایداری شهید بهشتی و یارانش در حزب به حذف بنی صدر و اصلاح صحنه سیاسی کشور به نفع نیروهای حزب الله و انقلاب تغییر کرد و همزمان صحنه دفاع مقدس که در دوران فرماندهی بنی صدر دچار بن بست توهمی وی شده بود به میدان حضور شیفتگان مجاهدت بدل گردید و این همگرایی صحنه سیاسی و میدان عملیاتی به سرعت منجر به پیروزی های درخشان نظامی، شکست حصر آبادان و آزادسازی خرمشهر شد و این وعده الهی که نصرت از آن مجاهدان و ثابت قدمان است محقق گردید.

وی در ادامه افزود: پایمردی شهید بهشتی و رهبران صدر انقلاب اسلامی و یاران او در حزب جمهوری اسلامی مسیر توطئه آمیز بنی صدر را به صراط با تمأنینه انقلاب اسلامی همین درس پایمردی، شجاعت و شهادت طلبی فرزندان خمینی را در صحنه عراق و لبنان به پیروزی رساند و در جنگ 33 روزه هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست. در واقع مردان استوار انقلاب چون شهید بهشتی با اندیشه و عمل خود نه تنها در ایران بلکه در جهان اسلام تغییرات استراتژیک ایجاد نمودند.

رئیس قوه مققنه در ادامه نطق خود افزود: ثمره صحنه های شورانگیز مجاهدت و شهادت مردان حق، شهید مطهری، بهشتی و مفتح شهید باهنر، باهنر و شهدای محراب و شهدای حزب جمهوری اسلامی زدودن پیرایه هایی بود که در مبانی نظری و فکری انقلاب توسط منافقین و برخی عناصر خصلتی و برخی از روشن فکرزدگان ایجاد شده بود. این جریان ها برای تنها نمودن امام روحانیت که نهاد ریشه دار در حفظ اسلام بود را هدف گیری کردند و هر کدام به نحوی در تخریب چهره روحانیت و حوزه ها تلاش کردند تا جایی که شهید مطهری همه آن ها را به منهاییون به معنای طرفداران اسلامی منهای روحانیت متصف کرد.

لاریجانی افزود: در کتاب مبانی حزب جمهوری اسلامی که مانیفست آن حزب تلقی می شد به صراحت اسلامی را مطلع قرار دادند که ریشه در حرکت عمیق و دیرین حوزه های علمی و روحانیت داشت. رهبران انقلاب رنج بسیار و هزینه هنگفت برای از بین بردن این ستم فرهنگی بر انقلاب تحمل نمودند. اما ثمره آن شفاف شدن قلمرو فرهنگی و سیاسی از دسایس دروغین این گروه ها در طرد روحانیت بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این درس که در نتیجه جانبازی شهید بهشتی و یارانش به ملت هدیه گردید برای ادامه راه انقلاب بسیار پر ارزش بود و جلوی بسیاری از انحرافات را گرفت و ما به تجربه در این سی و اندی سال که از انقلاب سپری شده است به کرات مشاهده کردیم که کسانی که با روحانیت و ولایت ستیز نمودند و راه خود را جدا کردند به دره های هولناک سیاسی و معرفتی سقوط نمودند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: گرچه عمر حزب جمهوری اسلامی در انقلاب کوتاه بود  اما امروز به خوبی ملاحظه می کنیم که فقدان تشکیلات مکتبی سیاسی چقدر مسیر مردم سالاری را در کشور با افت و خیز مواجه کرده است. باید پذیرفت حضور احزاب و تشکیلات هم در تربیت کادر ورزیده و هم تدوین برنامه کاری برای نظام های مردم سالار دینی ضرورت دارد در غیر این صورت تحقق دموکراسی تا حدی خام و هزینه اداره کشور به دلیل نبودن برنامه مدون و عدم تربیت کادر سیاسی لازم زیاد می گردد.

وی در ادامه نطق خود اظهار داشت: شهید بهشتی از ابتدای انقلاب این ضرورت را به خوبی درک کرد و به همراه سایر رهبران حزب جمهوری این نقیصه را رفع کرد اما متاسفانه حرکت سیاسی کشور در سه دهه اخیر در جهت عمیق تر نمودن ایده های شهید بهشتی در غنا بخشی به تشکیلات سیاسی موفق نبوده و تاسف آورتر این که مبارزه و تخریب احزاب و تشکیلات نوعی ژست دروغین مردم پسند به خود گرفته است و بعضی از رجال سیاسی افتخار می کنند که حرکت حزبی و تشکیلاتی را قبول ندارند و چنین تفکری را مقابل مردمی بودن می پندارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی  افزود: این چنین افکاری یا کج اندیشی است و یا رندی، داشتن نظم سیاسی نظیر هر گونه نظم در هر عرصه ای پایه پیشرفت و تکامل است و نظم سیاس وی تشکیلات در واقع نظام مند و قاعده مند نمودن حضور مردم در سرنوشت خویش است و نه اقدامی نامردمی، لذا حیات علمی و سلوک عملی شهید بهشتی این تنبه و تذکر را باید در دوستان راه آن شهید به وجود آورد که در عمل هم ما به صحت راه آن بزرگوار رسیده ایم که بدون حضور تشکیلات مردم سالاری در رفتار سیاسی دچار پدیده هرج و مرج و ناپختگی می شود و انرژی جامعه را به جای هم افزایی به سایش تبدیل می کند.

کد خبر 2084150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha