۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۷:۰۶

پرند مطرح کرد:

آتشنشانان و رفتگران بیش از سایرین در معرض بیماری های ایدز و هپاتیت قرار دارند

آتشنشانان و رفتگران بیش از سایرین در معرض بیماری های ایدز و هپاتیت قرار دارند

کرمانشاه – خبرگزاری مهر: کارشناس بهداشت شهرداری کرمانشاه گفت: آتش نشانان و رفتگران بیشترین گروه در معرض ابتلا به ایدز و هپاتیت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم پرند پیش از ظهر چهارشنبه در سمینار آموزشی پیشگیری از هپاتیت و ایدز که در محل سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کرمانشاه با حضور پرسنل شهرداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: برگزاری چنین سمینارهایی گامی به سوی ارتقا آگاهی و سلامت جامعه است.

وی با اشاره به آسیب های ناشی از ابتلا به بیماری هایی چون ایدز و هپاتیت، هپاتیت و ایدز شایع‌ترین بیماری در سطح کشور بوده  که از راه خون منتقل  و موجب اثرگذاری و التهاب در کبد می‌شود.

وی، آسیب پذیرترین و در معرض ترین افراد درابتلا به هپاتیت B را امداد گران آتش نشانی و رفتگران عنوان کرد.

کارشناس بهداشت شهرداری کرمانشاه، پیشگیری را ساده ترین راه و مقرون به صرفه ترین راه در مقابله با این بیماری ها دانست و گفت:  پیش از اجرای طرح واکسیناسیون میزان ابتلا به این بیماری‌های خونی حدود 4 درصد بوده که پس از اجرای طرح بسیج واکسیناسیون این رقم به کمتر از 3 درصد کاهش یافته است.

پرند خاطرنشان کرد: برگزاری چنین سمیناری در کاهش این آمار تاثیرات بیشتری را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون هپاتیت Bدر  سال 87 و 88 توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و به صورت رایگان انجام شد که طی آن 600 نفر داز کارگران روزمزد علیه هپاتیت B واکسینه شده اند.

پرند در پایان با بیان اینکه بسیاری از مبتلایان به این بیماری ها از بیماری خود بی خبرند، گفت: در صورت معاینه این افراد و معالجه افرد ناقل در کمتر از 6 ماه شاهد بهبودی آنها خواهیم بود.

کد خبر 2084620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha