در واکنش به سفر وی؛

مردم آفریقای جنوبی در تدارک تظاهرات علیه اوباما هستند

مردم آفریقای جنوبی در تدارک تظاهرات علیه اوباما هستند

بسیاری از اتحادیه های تجاری آفریقای جنوبی در تدارک برگزاری تظاهراتی علیه رئیس جمهور آمریکا تحت عنوان "اوباما، نه" هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "یورو نیوز" ، در حالی که "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا سفر 100 میلیون دلاری خود را به آفریقا شروع کرده است بسیاری از مردم کشورهای آفریقایی در تدارک برگزاری تظاهرات علیه وی هستند.

پس از روی کار آمدن اوباما در آمریکا که اصالتی آفریقایی دارد بسیاری از مردم قاره سیاه انتظار داشتند که وی نسبت به مشکلات مردم این قاره بی تفاوت نباشد و به گسترش تجارت آمریکا با کشورهای آفریقایی و سرمایه گذاری ها در این قاره فقیر کمک کند.

اوباما  سفر پرهزینه خود را که در داخل آمریکا هم با اعتراض گسترده ای روبرو شده است به بهانه گسترش تجارت ، دموکراسی، سرمایه گذاری و بهبود اوضاع بهداشتی در این کشورها آغاز کرده است.

بسیاری از مردم آفریقا که از کمک های آمریکا به این قاره نا امید و سرخورده شده اند در اعتراض به بی توجهی های اوباما به مشکلات این قاره در تدارک اعتراضاتی علیه او در کشورهای آفریقایی هستند.

در همین راستا اتحادیه های تجاری آفریقای جنوبی خواستار برگزاری یک تظاهرات بر ضد اوباما در روز جمعه در این کشور تحت عنوان  "اوباما، نه" شده اند.

"ریچارد دوین" معاون مدیر برنامه آفریقا در مرکز مطالعات استراتژیک بین المللی معتقد است مردم آفریقا بر این باورند که آمریکا از سرمایه گزاری در آفریقا غفلت کرده و فرصت را به دیگر کشورها داده است.

دوین در این خصوص می گوید: آمریکا در چهار سال گذشته آفریقا را از دست داده است و به همین دلیل این چین بوده است که هرچه بیشتر در این قاره وارد شده است.

اوباما در این سفر قرار است از سنگال ، آفریقای جنوبی و تانزانیا دیدار کند و قصد ندارد از کشور کنیا که زادگاه پدرش است دیدن کند.

کد خبر 2084848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha