۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۶

یک کارشناس آلمانی:

جوانان پرتغالی امید به آینده ندارند/ بهبودی برای بحران بیکاری در اروپا دیده نمی شود

جوانان پرتغالی امید به آینده ندارند/ بهبودی برای بحران بیکاری در اروپا دیده نمی شود

یک کارشناس آلمانی با تاکید بر اینکه جوانان پرتغالی امید زیادی به آینده ندارند و آماربیکاری همچنان در کشورهای بحران زده اروپا از جمله اسپانیا و پرتغال بالا می رود، معتقد است نباید انتظار کم شدنِ بحران بیکاری را داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، "راینهارد اشپیگل هایر" از کارشناسان و گزارشگران رادیو هسن آلمان در گفتگو با "اس ار اف" سوئیس، در پاسخ به این پرسش که جوانان پرتغالی آیا اصلا امیدی به آینده دارند گفت: خیلی از آنها امید زیادی به آینده ندارند. آنها همواره به خیابانها می آیند و علیه بیکاری در کشورشان اعتراض می کنند. 

وی در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه یک شغل معقول دریافت کردن در این کشور بسیار دشوار است گسترش بیکاری در اتحادیه اروپا را به بحران اقتصادی مربوط دانسته و گفت: در اسپانیا بسیاری از شغلها از بین رفته است. طبیعتا سیاستهای صرفه جویی و ریاضتی اخیر هم تاثیر بسیار منفی را در این عرصه داشته است. این شرایط بخصوص در پرتغال که دولت، کمکهای اتحادیه اروپا را پذیرفته و در مقابل شرایط ریاضتی بسیار سخت این اتحادیه را قبول کرده است بسیار قابل لمس است.

وی در بخش پایانی این گفتگو با تاکید بر اینکه بهبود واقعی وضعیت کار در اروپا را نمی توان دید تصریح کرد که آمار بیکاری هم در اسپانیا و هم در پرتغال همچنان بالا می رود. 

کد خبر 2085289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha