۷ تیر ۱۳۹۲، ۲:۳۴

بسکتبال جوانان جهان - چک؛

ایران موفق به شکست آرژانتین شد/ امروز دیدار با مدافع عنوان قهرمانی

ایران موفق به شکست آرژانتین شد/ امروز دیدار با مدافع عنوان قهرمانی

تیم بسکتبال جوانان ایران نخستین دیدار خود در مسابقات قهرمانی جهان را با پیروزی برابر آرژانتین به پایان رساند.

به گزارش خبرنگار مهر، یازدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان از روز پنجشنبه با حضور 16 تیم و به میزبانی جمهوری چک در شهر پراک آغاز شد. در روز نخست این دوره از مسابقات، تیم بسکتبال جوانان ایران به مصاف نماینده آمریکای جنوبی یعنی آرژانتین رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه 84 بر 73 شکست دهد.

دیدار تیم‌های بسکتبال جوانان ایران و آرژانتین شامگاه پنجشنبه (به وقت ایران) و از گروه B برگزار شد. نیمه نخست این بازی نیز با برتری 40 بر 34 تیم کشورمان به پایان رسید. شاگردان مهران حاتمی در حالی موفق به شکست آرژانتین شدند که این تیم در دوره پیشین رقابت‌های قهرمانی جهان در رده چهارم قرار گرفته بود.

یازدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان امروز جمعه با برگزاری دیدارهای روز دوم مرحله مقدماتی پیگیری می‌شود. در این روز از مسابقات تیم ایران به مصاف لیتوانی می‌رود. لیتوانی مدافع عنوان قهرمانی مسابقات است.

تیم بسکتبال جوانان ایران طی سال‌های 2003 (یونان) و 2009 (استرالیا) در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان شرکت داشت اما هیچگاه موفق به صعود از گروه خود نشد. جوانان بسکتبالیست کشورمان در نخستین حضور در این رقابت‌ها به عنوان شانزدهم دست یافت و دومین حضور را با عنوان پانزدهم به پایان رسید.

یازدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان تا 16 تیرماه ادامه دارد.

کد خبر 2085346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha