۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۲

وحید شمسایی مطرح کرد:

علاقه‌ای به مربیگری ندارم/ بازگشت به تیم ملی را فراموش کردم/ لباس ضد گلوله پوشیدم

علاقه‌ای به مربیگری ندارم/ بازگشت به تیم ملی را فراموش کردم/ لباس ضد گلوله پوشیدم

سرمربی - بازیکن تیم فوتسال دبیری تبریز با تاکید بر اینکه به مربیگری در فوتسال علاقه نداشته و فقط به مدیریت فکر می کند، گفت: من دیگر به بازگشت به تیم ملی فکر نکرده و این موضوع را فراموش کرده ام.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شمسایی در مراسم معارفه خود به عنوان سرمربی - بازیکن تیم فوتسال دبیری تبریز در پاسخ به این پرسش که چرا در یک سال گذشته بازی نکردید و اگر زمان به عقب برگردد باز هم این تصمیم را خواهید گرفت، اظهار داشت: متاسفانه طی سالهای اخیر شاهدیم مسئولان فوتسال کشور به دنبال ستاره سوزی بودند نه ستاره پروری. شاید مسیری که آنها انتخاب کرده‌اند از نظر ما اشتباه باشد اما از نظر بزرگواران درست، امیدواریم فوتسال ایران در این خصوص ضربه نخورد.

وی افزود: اگر من بتوانم در تیم دبیری 4 یا 5 بازیکن خوب به تیم ملی تحویل دهم به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده ام چون خود من هر چه دارم از تیم ملی است.

شمسایی تاکید کرد: مسئولان فوتسال باید در دو زمینه از نظر مالی از بازیکنان حمایت کنند یا در باشگاهها و یا در تیم ملی. اما اگر هر دوی این زمینه ها را از بین ببریم در نهایت فوتسال ایران ضربه خواهد خورد. هنگامی که بازیکنان نخبه تیم ملی قرارداد باشگاهی شان 300 میلیون تومان بود جایگاه تیم ملی ما در بین چهار تیم برتر دنیا قرار داشت اما در حال حاضر می بینید وضعیت به چه شکل است.

سرمربی تیم فوتسال دبیری تبریز تاکید کرد: اگر زمان به گذشته برگردد من باز هم بر روی اصول خود هستم. سال گذشته نیز 4 یا 5 تیم برای بازی کردن با من مذاکره کردند اما چون مبالغ پیشنهادی شان پایین بود نپذیرفتم. وقتی که مدت کوتاهی برای بازی کردن به چین رفتم مبلغی را که آنها به من دادند معادل 3 فصل بازی کردنم در فوتسال ایران بود. من به هیچ وجه پولکی نیستم چون اگر این موضوع صحت داشت در این فصل در تیم دبیری حضور پیدا نمی کردم.

وی تصریح کرد: اولین قرارداد من در فوتسال 450 هزار تومان بود که آن هم به خاطر پارتی بازی که برادرم امیر انجام داد تحقق پیدا کرد و آخرین قراردادم نیز در لیگ ایران 300 میلیون تومان بود. شما این رقم را با رقم بیشترین قرارداد فصل قبل که حدود 100 میلیون تومان بود مقایسه کنید نتیجه چنین ارقامی را در جام جهانی دیدید بنابراین هنوز هم اگر به گذشته برگردم باز هم همین تصمیم را می گیرم.

شمسایی در پاسخ به این پرسش که شما در حال حاضر به عنوان مربی بازیکن در تیم دبیری حضور پیدا کردید آیا این موضوع بر عملکرد شما به عنوان سرمربی تیم تاثیر نمی گذارد، گفت: مطمئن باشید زمانی که من درون زمین بازی می کنم برادرم امیر به مسائل درون زمین کاملا احاطه خواهد داشت و به همین دلیل از برادرم امیر کمک گرفته ام.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تیم دبیری تیمی است که برای حضور در لیگ برتر متوسط بسته شده، اظهار داشت: من موافق این موضوع نیستم چون تیمی که در فصل قبل تیم چهارم لیگ می شود تیم متوسطی نیست. من برای جنگیدن و موفق شدن به دبیری آمده ام و اگر بازیکن جدیدی نگیریم حتی با وجود بازیکنان فعلی نیز باز هم هدف خود را قهرمانی قرار داده ایم.

شمسایی در خصوص جدایی مصطفی نظری از تیم دبیری تبریز تصریح کرد: جای مصطفی نظری در تیم ما خالی است اما خوشحالم از اینکه وی به لحاظ حرفه ای به چیزی که دوست داشت دست پیدا کرد و برای بازی به لیگ حرفه ای روسیه رفت اما مطمئن باشید با رفتن مصطفی دنیا به پایان نرسیده است. در حال حاضر یک دروازه بان بومی خوب به نام رضا موثق را داریم که جایگزین نظری کرده ایم. امیدوارم وی جوابگو باشد که اگر این اتفاق نیفتد آن گاه به گزینه های دیگر فکر می کنیم.

شمسایی در خصوص محرومیت هشت هفته ای رشید قلی پور توسط کمیته انضباطی نیز خاطر نشان کرد: قلی پور اگر صد هفته هم محروم می شد باز هم برای ما فرقی نمی کرد چون ما به وجود وی در تیم دبیری تبریز نیاز داریم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قصد خداحافظی از فوتسال به عنوان بازیکن را دارید، گفت: در حال حاضر من 38 سال سن دارم اما با این سن و سال می توانم 6 یا 7 کیلومتر بدوم که دوستان حاضر در تیم این موضوع را می توانند تایید کنند. من نمی توانم بگویم امسال خداحافظی می کنم یا یک سال یا دو سال دیگر اما چیزی که مشخص است اینکه از نظر بدنی آمادگی کامل دارم.

سرمربی تیم دبیری در پاسخ به این پرسش که آیا با حضور در تورنمنت کویت فصل بدنسازی و آماده سازی تیم را از دست نمی دهید، اظهار داشت: زمانی که ما شرایط تورنمنت کویت را بررسی کردیم دیدیم که در این تورنمنت 16 تیم خوب جهان حضور دارند. قهرمان لیگ آرژانتین، قهرمان کلمبیا، تیم چهارم لیگ اسپانیا، نماینده کویت با 9 ملی پوش، نماینده عربستان که در لیست خود بازیکنانی مانند اصغر حسن زاده و علیرضا وفایی را معرفی کرده است، تیم السد قطر و نماینده تایلند با 8 ملی پوش و ... این موضوع کیفیت تورنمنت کویت را نشان می دهد ضمن اینکه قرار است از سال آینده این تورنمنت در تقویم فیفا نیز قرار گیرد. روش برگزاری بازیهای این تورنمنت نیز مانند مسابقات جام جهانی فوتسال است ضمن اینکه جایزه 100 هزار دلاری برای تیم قهرمان در نظر گرفته شده است. در واقع می توان گفت کویت اردوگاه مناسبی در راستای آماده سازی تیم ما است. هدف من در این تورنمنت این است که بازیکنانم را بهتر بشناسم چون هنوز با آنها قراردادی نبسته ایم و پس از حضور در این تورنمنت است که من به مدیرعامل باشگاه اعلام می کنم که با کدام بازیکن قرارداد بسته شود یا نشود ضمن اینکه نتایج این تورنمنت برای ما اهمیتی ندارد چون هدف اصلی ما آماده سازی خوب تیم و قهرمانی در لیگ برتر است.

شمسایی در پاسخ به این پرسش که آیا قصد دارید در عرصه مربیگری به کار خود ادامه دهید، گفت: زمانی که تیم ملی سوم آسیا شد برای مربیگری در تیم ملی پیشنهاد داشتم اما با مشورتی که با دوستان کردم همه آنها با این موضوع مخالف بودند. من اصلا مربیگری را دوست ندارم بلکه با توجه به جایگاه بالایی که فوتسال ایران در فوتسال جهان دارد به دنبال مدیریت در فوتسال هستم.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به مشکلاتی که شما با برخی از مسئولان کمیته فوتسال دارید آیا نمی ترسید که برای تیم شما در طی فصل حواشی درست شود، اظهار داشت: من لباس ضد گلوله بر تن کرده ام و برای رویارویی با هر حاشیه ای آماده ام. امیدوارم خداوند متعال نیز صبر ایوب به من بدهد. من از مسائل و مشکلاتی که در زمینه های مختلف و به ویژه داوری ممکن است برای ما ایجاد شود نمی ترسم چون اعتقاد دارم داوران ما بسیار پاک هستند.

سرمربی تیم فوتسال دبیری تبریز در خصوص اینکه آیا احتمال دارد به تیم ملی باز گردید و موقعیت فعلی تیم ملی فوتسال، گفت: در حال حاضر ما در جایگاهی نیستیم که در مورد تیم ملی نظر دهیم. تمام موفقیت های من به واسطه تیم ملی بوده است اما سئوال این است که من در تیم ملی به دنبال کسب چه افتخار دیگری می توانم باشم بنابراین بازگشت به تیم ملی را فراموش کرده ام.

شمسایی تاکید کرد: ما باید با تمام وجود به سرمربی تیم ملی کمک کنیم. در حال حاضر ایشان دوست ندارند که امثال شمسایی در تیم ملی باشند و ما نیز برای این تصمیم وی باید احترام قائل شویم اما از این نکته غافل نشویم که مارکوس سرمربی تیم ملی فوتسال برزیل برای موفقیت این تیم در جام جهانی با وجود همه مشکلاتی که با فالکائو دارد او را به تیم ملی برزیل دعوت می کند که در نهایت نتیجه اش را نیز در جام جهانی می بیند اما در فوتسال ایران شاهدیم که عقیده های شخصی حرف اول و آخر را می زنند.

کد خبر 2085401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha