۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۴۹

«خدمتکار و پروفسور» دو ماهه چاپ دومی شد

«خدمتکار و پروفسور» دو ماهه چاپ دومی شد

دومین چاپ از رمان «خدمتکار و پروفسور» نوشته نوشته یوکو اوگاوا با ترجمه کیهان بهمنی، دو ماه پس از چاپ نخست آن منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «خدمتکار و پروفسور» نوشته نوشته یوکو اوگاوا، نویسنده ژاپنی که اردیبهشت ماه سال جاری و با ترجمه کیهان بهمنی از سوی نشر آموت منتشر شده، به چاپ دوم رسید.

این رمان که حوادث آن در کشور ژاپن رخ می‌دهد، داستان زندگی مردی است که تمام لحظات زندگی‌اش با اعداد و ریاضیات پیوند خورده است. این رمان نخستین بار در سال 2003 منتشر شد و شخصیت اصلی آن فردی است با نام «پروفسور» که در سال 1975 دچار حادثه‌ای می‌شود و حافظه‌اش آسیب می‌بیند تا جایی که بیش از 80 دقیقه در روز توانایی استفاده از آن را ندارد.

داستان این رمان در واقع به نحوه ارتباط این فرد با خدمتکار و فرزندش می‌پردازد و نویسنده زیبایی‌های معادلات ریاضی را در قالب گفتگوهای آنها به رخ مخاطبش می‌کشد.

پروفسور به عنوان شخصیت اصلی این اثر در سراسر داستان در حال صحبت کردن از اعداد است که ناگهان به ذهن او خطور می‌کند و به گفته راوی، «انگار اعداد راه او برای اتصال به دنیای واقعیت بودند. یعنی اعداد مطمئن و سبب آرامش خاطرش بودند». نسخه اصلی این رمان بعد از موفقیت در کتابفروشی‌های ژاپن، به سینما نیز راه یافت و در سال 2006 فیلمی سینمایی بر اساس آن ساخته شد.

چاپ دوم «خدمتکار و پروفسور» در 248 صفحه‌ است که با شمارگان هزار و 100 نسخه و به بهای 11 هزار تومان از سوی نشر آموت منتشر شده است. از دیگر آثار ترجمه شده توسط بهمنی می‌توان به «حفره‌ای تا آمریکا»، «مرگ مورگان»، «پیانو» و«فرزند پنجم» اشاره کرد.

کد خبر 2085442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha