۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۶:۱۲

امام جمعه موقت زابل:

مدعیان حقوق بشر خود ناقض قانون بشریت هستند

مدعیان حقوق بشر خود ناقض قانون بشریت هستند

زاهدان - خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت شهرستان زابل گفت: مدعیان حقوق بشر همچون آمریکا از این دستاویز برای تحت فشار گذاشتن سایر کشور ها استفاده می کنند و خود عامل نقض حقوق بشر در دنیا هستند.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام ابراهیم لشکری در خطبه‌های امروز نماز جمعه زابل با اشاره به جنایات آمریکا و مدعیان بشر در افغانستان و سوریه گفت: آیا این همه جنایت که با سلاح های آمریکایی انجام می شود نقض قانون حقوق بشر نیست؟

وی با یادآوری واقعه تلخ سقوط هواپیمای ایرباس ایران توسط ناو جنگی آمریکایی در 12 تیرماه افزود: آمریکا با این اقدام یک جنایت جنگی را انجام داد و حقوق بشرغربی را به تصویر کشید.

خطیب جمعه زابل با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای هفتم تیرماه سال 1360 نیز گفت: تمامی این توطئه ها و حیله ها که توسط منافقین و با حمایت استکبار برای سد کردن راه انقلاب و با از بین بردن شخصیت های مهم نظام انجام شد نمونه های بارز دشمنی با اسلام و ادعاهای پوشالی غربی ها در خصوص حقوق بشر است.

وی با عرض تسلیت به مناسبت شهادت بهترین یاران حضرت امام خمینی(ره) و 72 تن از اسوه های مقاومت و ایثار در واقعه هفتم تیرافزود: دشمن بر این خیال باطل بود که با ترور سرمایه های نظام می تواند مانع پیروزی انقلاب و صدور اسلام شود اما با تمام این دسیسه ها هیچ وقت به اهداف شوم خود نرسید.

حجت الاسلام لشکری با بیان اینکه شهید بهشتی مظلوم بود و مظلومانه نیز به شهادت رسید ادامه داد: شهید بهشتی آینده‌نگر، باهوش و عصاره انقلاب بود.

وی در جمع نمازگزاران در مصلی زابل با بازخوانی خاطرات مبارزه و مجاهدت شهید روحانی سید محمد تقی حسینی طباطبایی نیز گفت: شهید طباطبایی شخصیتی عالم و بی بدیل بود و مبارزات ایشان با رژیم پهلوی و تلاش برای آبادانی و کمک به محرومان استان بر هیچ شخصی پوشیده نیست.

وی گفت: باورها و خاطرات سراسر عبرت این بزرگواران باید برای جوانان نقل شود و به عنوان الگویی در کشور مطرح شود.

خطیب جمعه زابل در بخش دیگری از سخنان خود افزود: انجام کارهای خیر نشانه پاکی نیت و خلوص انسان‌های با تقوا و با ایمان اس و هیچ یک از مسلمانان نباید از این مسئله مهم غافل شوند.

کد خبر 2085603

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha